×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نان - قیمت نان در گیلان بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافت + جزئیات - در گیلان

حسن زهدی با اشاره به اینکه قیمت نان از سال ۹۳ در استان تغییری نکرده بود، افزود: براساس مصوبه شورای آرد و نان و با توجه به افزایش هزینه هایی همچون دستمزد کارگر ، حمل و نقل و مواد این افزایش قیمت انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در مصوبه شورای آرد و نان در کنار افزایش قیمت، بر افزایش وزن چانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نیز اشاره شده است.

به گفته زهدی ، قیمت انواع نان با آرد یارانه ای برای هر عدد نان بربری با وزن ۵۰۰ گرم از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان، نان سنگک با وزن چانه ۳۶۰ گرم از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان ، نان لواش با وزن چانه ۱۷۰ گرم از ۱۷۰ به ۲۰۰ تومان و نان تافتون با وزن چانه ۲۶۰ گرم از نرخ ۲۶۰ به ۳۳۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: همچنین در نانوایی های آزادپز با همان وزن یادشده ، نان های بربری و سنگک از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ تومان، لواش از ۱۶۰ به ۳۰۰ تومان و نان تافتون از ۳۰۰ به ۵۳۰ تومان افزایش یافته است.

وی به پیش بینی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای خرید تجهیزات برای هر نانوایی نیز اشاره و اضافه کرد: نانوایی هایی که از سوی اتحادیه آرد و نان به سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان معرفی می شوند، می توانند این تسهیلات را به صورت سه ساله و با کارمزد ۱۸ درصد دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، حدود سه هزار و ۷۰۰ نانوایی در گیلان فعال هستند که یک هزار و ۵۰ واحد در شهرستان رشت می باشند.

ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.