سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دیدار جمعی از اعضای مرکز بازشناسى نهضت جنگل با استاد سید جعفر مهرداد
    10 آذر 1397 - 15:55
    شناسه : 143486
    0

    جمعی از اعضای مرکز بازشناسى نهضت جنگل با استاد سید جعفر مهرداد فیزیکدان، مورخ و ریاست مرکز بازشناسى نهضت جنگل در شهر رشت دیدار کردند.

    پ
    پ

    جمعی از اعضای مرکز بازشناسى نهضت جنگل با استاد سید جعفر مهرداد 1 - دیدار جمعی از اعضای مرکز بازشناسى نهضت جنگل با استاد سید جعفر مهرداد - با مردم گیلان

    محمدحسن اصغرنیا، مسئول مرکز بازشناسى نهضت جنگل در این رابطه به خبرنگار «با مردم گیلان» گفت: در آستانه نود و هفتمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلى، جمعى از اعضاى مرکز بازشناسى نهضت جنگل با پیر فرزانه، همراه همیشگی زنده‌یاد “استاد جعفر خمامى زاده” و مربیان سه نسل از دبیرستان شاهپور رشت تا دانشگاه گیلان به دیدار “استاد سید جعفر مهرداد”، فیزیکدان، مورخ و ریاست مرکز بازشناسى نهضت جنگل در شهر رشت مشرف شدند.

    وی افزود: استاد مهرداد، نویسنده و ادیب دانا و شاعر آزاده ایست که در دوران خفقان، با سرودن شعر (گل پامچال بیرون بیا، فصل بهاره)، امید و حرکت را در نسل جوان و مبارزان راه آزادی با شور و شعور و معرفت و مقاومت تا به امروز زنده نگه‌داشته است.

    اصغرنیا، عنوان کرد: سید جعفر مهرداد از پژوهشگران تاریخ و ادبیات گیلان است و مقالات متعددی در مجلات تخصصی گیلان در خصوص نهضت جنگل و میرزا کوچک خان و همچنین ادبیات گیلان به چاپ رسانده است. وی سراینده ترانه چندین تصنیف رایج گیلکی مانند گل پامچال (ترانه)، «نوکون ناز» و «گیلان تره قوربان» است.

    مسئول مرکز بازشناسى نهضت جنگل خاطرنشان کرد: بر همگان فرض است آیین زنده دوستى را در عمل زنده نگهداریم تا نسل آینده تکریم و تعظیم به مربیان و بزرگان جامعه که از سرمایه‌های ارزنده این کشور هستند را سرلوحه برنامه‌های زندگی خود قرار دهند.

    جمعی از اعضای مرکز بازشناسى نهضت جنگل با استاد سید جعفر مهرداد 2 - دیدار جمعی از اعضای مرکز بازشناسى نهضت جنگل با استاد سید جعفر مهرداد - با مردم گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.