×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

img 5372 - جلسه ی کمیته درآمدی شهرداری منطقه یک رشت برگزار شد - رشت

جلسه کمیته منابع درآمدی شهرداری منطقه یک رشت با حضور مدیران و کارشناسان شهرداری منطقه یک ،بهارمست سرپرست شهرداری کلانشهر رشت ،عطایی مدیر منطقه یک شهرداری رشت ،امیری معاونت مالی واداری ، حرفت خواه ریاست اداره درآمد های عمومی با محوریت بررسی موضوع افزایش سطح درآمد و جذب بودجه حداکثری برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد، مسئولین واحدهای ذیربط نسبت به ارائه برنامه ها، راهکارها و پیشنهادات جهت افزایش درآمد شهر اقدامات لازم را بعمل آورند.

مهندس علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در جلسه کمیته درآمدی بر ضرورت تشکیل جلسات با هدف ارتقاء درآمد زایی منطقه و پیگیری هر چه بیشتر وضعیت مطالبات تاکید کرد.

وی به بدهی پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ به شهرداری رشت اشاره و آن را از مطالبات مهم عنوان کرد و گفت : شهرداری مکلف است هر چه زودتر نسبت به اخذ طلب خود از این پرونده ها اقدام کند.

سرپرست شهرداری رشت در ادامه افزود: ارائه آمار بدهکاران تجاری، شناسایی و معرفی کلیه واحدهای تجاری غیر مجاز سطح منطقه جهت تهیه گزارش کارشناسی و ارجاع به کمیسیون ماده صد جهت اخذ تصمیم، و همچنین شناسایی تمامی تخلفات ساخت و ساز را باید در دستور کار قرار دهیم

بهارمست عنوان کرد: مالکین پرونده هایی که مشمول تبصره ۲ و ۳ شدند باید با مراجعه به شهرداری جرائم خود را پرداخت کنندکه این امر محقق نمی شود مگر اینکه شهرداری در این امر مهم دخیل باشد.

وی در پایان افزود: وصول به موقع درآمدهای پیش‌بینی شده، مدیریت منطقه را در ارائه خدمات کارآمد و مکفی و نیز تحقق اهداف، برطبق برنامه‌های تدوین شده یاری ‌می‌نماید لذا بسیار ضروری به نظر می‌رسد، عوامل مؤثر در معوق شدن مطالبات شهرداری شناسایی شده و راهکارهایی جهت چگونگی وصول آن پیشنهاد و اجرا شود.

مهندس ناصر عطایی شهردار منطقه یک رشت در جلسه کمیته درآمدی بر تلاش همه جانبه بخش های مختلف برای وصول درامدهای مصوب و رویکرد مشارکت محوری در موضوعات درامدی تأکید کردند.

این مسئول افزود: در میان بخشهاى مختلف مدیریت شهرى، تامین منابع مالى و درآمدى شهردارى ها اهمیت ویژه اى دارد زیرا ازیک سو کسب درآمد شهردارى ها تاثیر عمده اى در ارائه خدمات به شهروندان دارد و از سوى دیگرفقدان درآمدکافى نه تنها سبب عدم ایجاد خدمات ضرورى در شهرمیشود بلکه اساسا اجراى تمامى طرح ها و برنامه هاى شهرى را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

وی همچنین بررسی پرونده های در دست اقدام را در الویت بندی مطالبات بر حسب زمان وتاریخ از راههای رسیدن سریع تر به مطالبات دانسته و گفت : باید در نحوه تامین منابع و رفع مشکلات منطقه همگی با هم و با تبادل نظر و کمک به یکدیگر تلاش کنیم.

عطایی با بیان اینکه باید بستر لازم جهت اعتمادسازی مردم به مجموعه شهرداری ایجاد شود، تصریح کرد:یکی از راهکارهای افزایش درآمد، تعامل و همکاری دو سویه شهروندان با شهرداری می باشد که نتیجه آن علاوه بر کسب درآمد بیشتر برای شهرداری، ارائه خدمات شهری مناسب تر و شایان تر به همشهریان می باشد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.