×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

مومنی‌زاده - توجه به ورزش یکی از راه‌های تامین سلامت جامعه است - رشت

میرشمس مومنی‌زاده در نشست با هیات‌های ورزشی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه معتقد هستیم باید به ورزش بیشتر توجه کنیم، اظهار کرد: ورزشکاران، قهرمانان و … همه از همشهریان ما هستند لذا باید به این قشر بنابر ضرورت و نه صرفا به دلیل تعصب همشهری بودن، توجه کرد.

وی افزود: اگر بناست جامعه به سمت رشد، کمال و توسعه حرکت کند لازمه آن سلامت جامعه است، سلامت جامعه هم از سلامت افراد آن نشات می‌گیرد. یکی از راه‌های تامین سلامت عمومی جامعه بها دادن به ورزش، توسعه امکانات ورزشی و ایجاد تسهیلات برای ورزشکاران و قهرمانان است.

مومنی‌زاده با تاکید بر اهمیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه، آسیب‌های اجتماعی است و اگر بناست آسیب‌های اجتماعی در جامعه‌ای کاهش یابد باید به ورزش توجه بیشتری کرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان، دانشجویان، کودکان و نوجوانان ما که آینده ساز این کشور هستند، برای موفقیت و رشد نیازمند ورزش و امکانات ورزشی هستند، کهنسالان ما هم به ورزش و استفاده از امکانات و فضاهای ورزشی نیازمند هستند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: جامعه برای اینکه از حالت افسردگی خارج شود به نشاظ اجتماعی نیاز دارد، باید بپذیریم که دچار نوعی افسردگی اجتماعی هستیم، اگر بناست این افسردگی اجتماعی کاهش و نشاط اجتماعی افزایش یابد یکی از اقدامات موثر توجه به ورزش و حمایت از آن است.

مومنی‌زاده بیان کرد: باید به ورزش بسیار بیشتر ازآنچه که تاکنون مورد توجه بوده، توجه کرد. هیات‌های ورزشی باید مشارکت بیشتری داشته باشند. هیات‌های ورزشی و جامعه ورزشی به مثابه کارکنان ورزش و جوانان هستند و باید عزم ملی باشد تا تحولی صورت گیرد، صرفا برگزاری جلسه و نشست هم اندیشی راهگشا نیست بلکه باید اقدامات عملی هم صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید امکانات ورزشی توسعه یابد، ورزشگاه‌های سردار جنگل و شهید عضدی ما نیازمند تجهیز و نوسازی هستند؛ در این راستا باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره مند شویم و حمایت کنیم تا بتوانند برای توسعه فضاهای ورزشی سرمایه گذاری کنند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: باید از امکانات ورزشی همه نهادها به صورت بهینه و به نفع مردم استفاده شود، به گونه‌ای برنامه ریزی شود که همه هیات‌ها و ورزش دوستان بتوانند از این فضاها بهره مند شوند. همچنین باید از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی تجلیل کنیم تا سبب تقویت فرهنگ ورزشی برای نوجوانان و جوانان شویم.

مومنی‌زاده گفت: ورزش مدارس، محلات و دانشگاه‌ها باید به صورت حرفه‌ای دنبال شود، همچنین ورزش بومی و همگانی از جمله رشته‌های ورزشی هستند که به نشاط اجتماعی جامعه کمک بسزایی می‌کنند لذا باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سهم ورزشی شهرستان نباید نادیده گرفته شود، اضافه کرد: می‌توانیم از ظرفیت و فضاهای ورزشی شهرداری بیشتر استفاده کنیم زیرا امکانات شهرداری متعلق به مردم است و باید مورد استفاده شهروندان قرار گیرد. برای روشندلان هم فضاهای ورزشی متناسب با توانمندی آنان در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان رشت گفت: باید از مشارکت بخش خصوصی برای توسعه اماکن ورزشی بهره مند شویم. از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف حمایت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.