×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

پدرام مدیرکل جدید راه و شهرسازی گیلان - نگاهی به موارد خاص انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی گیلان! - شهرسازی گیلان

گیل خبر نوشت: سرانجام بعد بیش از ۵ ماه «سرپرستی پروازی» مدیرکل پیشین راه و شهرسازی، ماکان پدرام به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد تا فردی که در «شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل» مدیر یک جمع کوچک پانزده نفر بود به ریاست یک تشکیلات وسیع و عریض و طویل دست یابد. پدرام در حالی به این عنوان دست یافت که حتی از نظر سابقه مدیریتی از معاونین و مدیران اصلی راه و شهرسازی گیلان نیز جایگاه پائین تری داشت. (مدیر کل پیشین از معاونت به مدیرکلی رسید)در این صورت در تحلیل انتصاب او باید شایستگی فراوانی را در او سراغ داشته باشیم و یا نقش ارتباطات گسترده برای چنین انتصابی را محتمل بدانیم. ارتباطاتی که بیش از ۵ ماه تلاش کرد تا اداره کل راه و شهرسازی از نام شعبان به نام پدرام برسد که کمتر چنین نامی در میان مسئولین کشور سابقه داشته است. (قبلا از تلاش علیرضا محفوظی معاون پارلمانی وهماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی( پسرعموی آیت الله محفوظی) در مورد انتصاب پدرام نوشته بودیم)

وقتی به مراسم تودیع و معارفه خاوری و پدرام نگاه میکنیم ، چند چهره نیز جلب توجه می کند.یکی هادی الماسی رئیس اسبق مسکن و شهرسازی گیلان، شهردار اسبق رشت، رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان گیلان و عضو فعلی شورای عالی فنی کشور(مشخص نیست با اجرای قانون بازنشستگی در این پست فعالیت می کند یا خیر)! او در همه مراسم های تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی گیلان حضور داشته است. وی دوره قبلی در مراسم تودیع و معارفه گفته بود« مهندس خاوری ازلحاظ مدیریتی و پشتکار همانندمهندس شعبان پور(مدیرکل اسبق) است» ولی در این دوره پشت تریبون نرفت تا این جمله را در مورد پدرام و خاوری تکرار کند. با این حال وقتی یکی از کسانی بود که در مراسم انتهائی تودیع و معارفه حضور داشت نقش خودش را در چنین انتصابی بیشتر به ما نشان می داد.

در میان نمایندگان گیلان نیز تنها مهرداد لاهوتی دیده می شود که پیش از این نیز به عنوان حامی اصلی پدرام نام برده می شد و همین را می توان دلیل اصلی آمدنش ذکر کرد. نماینده ای که همین چند روز پیش همکار صومعه سراییش با خواندن شعری گفته بود «چرچیل» هم از دست او به تنگ آمده است! تاثیرگذاری انتصاب مدیریتی در سطح شهرستان لنگرود از چرچیل گیلان دیده شده بود، اما این که بتواند بالاتر از همه نمایندگان خودرا در انتصاب یک مدیرکل نه چندان شناخته شده در اداره کل نشان دهد، گواه آن می دهد که چندان نیز تشبیه دلخوش بیگانه با وی نیست.

هرچه است ماکان پدرام حال به سمت مدیرکلی راه و شهرسازی گیلان منصوب شده است. او که سوابق کمتری از مدیران پیشین دارد، راه سختی برای راضی کردن افکار عمومی و مدیران سطوح بالا دارد. مخصوصا آن که حضور او طی یک پروسه ۵ ماهه طولانی به سرانجام رسیده است و حتما مدیران عالی استان همچون استاندار به آن به دیده شک و تردید می نگرند. شاید او برای آن که کارنامه موفق تری از خود برجای بگذارد و پله های ترقی را طی کند نباید به این حرف توجه کند که از نظر مدیریت و پشتکار شبیه خاوری است وگرنه ممکن است مثل مدیرکل پیشین در یک اداره ای در مرکز کشور منصوب شود که ما هنوز نمی دانیم به نسبت مدیرکلی استان ترفیع محسوب می شود یا تنزل! شاید نیاز دارد آن قدر خوب کار کند که یک نماینده مجلس به صراحت نگوید« کم کاری راه و شهرسازی گیلان بیداد می کند» و یا رسانه ها به مانند سابق از عدم رابطه با افکار عمومی، رسانه ها و پاسخگوئی گلایه کنند که حتی برای اطلاع رسانی یک مراسم رسمی نیز توانایی لازم را نداشته باشند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.