×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

الله محسن غرویان - روز قیامت جلوی جنتی را خواهم گرفت - جنتی

ایسنا نوشت: این مدرس حوزه در نشست «اسلام، سکولاریسم و بنیادگرایی» که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، بیان کرد: ما در ایران جنگ قرائت‌ها را داریم. قرائت‌های مختلفی از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و غیره وجود دارد و در برابر هم مشغول مبارزه هستند. همه از اسلام صحبت می‌کنند اما اسلام الف با اسلام ب متفاوت است. همه از دین، از مردم، از خدا و دموکراسی صحبت می‌کنند اما بروز خارجی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: چنین جنگ قرائت‌ها و استنباط‌های مسئله اصلی کشور ماست. یک عده با قرائت خاصی بر صندلی‌های قدرت تکیه می‌زنند و به رقیب خود عنوان دشمن، منحرف و بی‌دین می‌دهند. یک عده نیز در مقابل، طرف مذکور را غاصب می‌نامند.

غرویان تصریح کرد: نکته مهم دیگر در حقیقت آن است که بایستی تکلیف خود را با تغییر و تحول در عالم و آدم روشن کنیم، تغییرات و تحولات از کسی اجازه نمی‌گیرد. دموکریت بیان کرد که در یک رودخانه نمی‌توان دوبار شنا کرد؛ چرا که آب رودخانه همواره در جریان است. امام صادق(ع) فرمودند که عالم به زمان باشید. زمان به قول فلاسفه قرار ندارد و دائم عوض می‌شود.

او اضافه کرد: ما بایستی در حاکمیت تکلیف خود را با تحول روشن سازیم. برخی‌ها نمی‌خواهند تحول را بپذیرند.

این مدرس حوزه بیان کرد: تحولات در دنیا ما را وادار می‌سازد که همسازی و سازگاری با جهان پیدا کنیم. مقاومت مداوم شدنی نیست. با تجربه دیدیم که مقاومت ناشدنی است و بایستی برخی موارد را در ساحت علم و دین بپذیریم.

او افزود: گویی اگر تعدادی آیه و روایت را جمع‌آوری کنیم، اقتصاد و جامعه‌شناسی اسلامی ایجاد کرده‌ایم. همچنان کتاب‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود آورده دیگران است و ما حرف تازه‌ای بیان نکرده‌ایم. به هر روی بایستی تغییرات را در جهان پذیرفت.

غرویان اظهار کرد: برداشت من از روایت امام صادق (ع) این است که عالم فردی است که از دانش‌های روز مطلع باشد و آن‌ها را مطالعه کرده باشد. روایات متفاوتی داریم که برای کسب علم از گمراه و کافر مضایقه نکنید؛ حتی تا چین بروید تا دانش جدیدی کسب کنید.

وی ادامه داد: امروز مسائلی چون پیوستن به FATF و تصویب لوایح چهارگانه مطرح است. عده‌ای به دنبال منزوی ساختن کشور هستند و می‌خواهند ۸۰ میلیون نفر جمعیت را وارد یک قفس کنند. از نظر من این کار شدنی نیست. در این زمینه تفکرات به دو دسته قابل تقسیم است؛ یک دسته تنها بر مقاومت پافشاری می‌کنند اما دسته دیگر گزینه تعامل و همفکری را مطرح می‌سازند. بایستی با دنیا سخن بگوییم و با منطق خودمان با دنیا گفت‌وگو کنیم. بسیاری از کشورهای دنیا مشغول زندگی هستند. یک جامعه عاری از خشونت و بدی و پلیدی بسازیم.

غرویان مطرح کرد: آیت‌الله جوادی آملی امام جمعه قم بودند. عده‌ای به نمازجمعه یورش بردند و بیان کردند که ایشان بصیرت ندارند. عده‌ای در قم با کفش و مهر به رئیس مجلس حمله کردند. فلسفه در کشور ما چه میزان جایگاهی دارد؟ این‌ها موضوعاتی است که بایستی در آن‌ها دقت کرد.

وی افزود: امام نامه‌ای به گورباچف نوشت و بیان کرد که ما دارای فلسفه غنی هستیم و نماینده خویش را آقای جوادی آملی به عنوان یک فیلسوف معرفی کرد. امام ترسی برای مناظره علمی و فلسفی نداشت. شهید استاد مطهری نیز بیان کرد که اگر در فرهنگ و علم کشور قدرت داشته باشم، یک استاد مارکسیست را برای تدریس دیالکتیک و مارکسیسم به دانشگاه تهران می‌آورم و خود مباحث او را نقد می‌کنم. اما اکنون ما تحمل یک استاد دانشگاه مسلمان را نداریم.

غرویان ادامه داد: من برای دوره سوم مجلس خبرگان، کاندیدا شدم و امتحان لازمه را دادم. ۲۰۵ هزار رای آوردم اما به حد نصاب نرسیدم. در دوره پنجم مجددا کاندیدا شدم و در تلویزیون اعلام کردند کسانی که دوره‌های پیشین امتحان داده‌اند، لازم نیست مجددا امتحان بدهند.

این مدرس حوزه بیان کرد: صلایت‌ها بررسی شد و بیان کردند که من رد صلاحیت شده‌ام. به من گفتند که چون امتحان نداده‌ام رد صلاحیت شده‌ام. به آن‌ها با مدارک و اسناد نشان دادم که من دوره سوم کاندیدا شده‌ بودم. آن‌ها گفتند اطلاع نداشته‌اند. چگونه ممکن بود که اطلاع نداشته باشند؟

او تصریح کرد: از سویی به من گفتند که اعتراض شما به حق است و صلاحیت شما تائید می‌شود، اما در نهایت صلاحیت بنده تائید نشد و من طی نامه‌ای سرگشاده به آقای جنتی بیان کردم که در روز قیامت جلو او را خواهم گرفت. مگر شورای نگهبان به دنبال دفاع از حقوق ملت نیست؟ این‌ها مشکلات امروز ماست.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.