چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آستانه اشرفیه، میزبان جشنواره بادام زمینی / راه اندازی 20 غرفه نمایشگاهی
    17 شهریور 1395 - 11:07
    شناسه : 14443
    0

    فرماندار آستانه اشرفیه از برگزاری جشنواره بادام زمینی در روستای دهسر این شهرستان و راه اندازی 20 غرفه نمایشگاهی در این جشنواره خبر داد. به گزارش «بامردم»، رحیم حیدری با اشاره به اینکه ستاد جشنواره بادام زمینی در این شهرستان تشکیل و فعالیت خود را از یک ماه گذشته آغاز کرده، افزود: معرفی محصول با […]

    پ
    پ

    رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه (1)

    فرماندار آستانه اشرفیه از برگزاری جشنواره بادام زمینی در روستای دهسر این شهرستان و راه اندازی 20 غرفه نمایشگاهی در این جشنواره خبر داد.

    به گزارش «بامردم»، رحیم حیدری با اشاره به اینکه ستاد جشنواره بادام زمینی در این شهرستان تشکیل و فعالیت خود را از یک ماه گذشته آغاز کرده، افزود: معرفی محصول با کیفیت بادام زمینی شهرستان، معرفی مراحل کاشت، داشت و برداشت بادام زمینی، آشنایی نحوه فرآوری سنتی و صنعتی بادام زمینی، لزوم توجه به صنایع تبدیلی مدرن بادام زمینی، لزوم راه اندازی ایستگاه تحقیقات بادام زمینی در شهرستان، توسعه اقتصاد پایدار و توجه به بهره وری در زمینه تولید بادام زمینی از جمله اهداف برگزاری جشنواره بادام زمینی در آستانه اشرفیه است.

    وی تجلیل از بادام کاران و ایجاد زمینه های حمایتی از آنان ، لزوم توجه به سلامت اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه و همچنین لزوم توجه به توسعه بخش مکانیزاسیون در جهت تولید بادام زمینی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
    حیدری ادامه داد: اجرای نمایش های آئینی، برگزاری مسابقات بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی، تجلیل از بادام کاران نمونه، نمایش فیلم های مستند، شعر خوانی، برگزاری نشست های تخصصی و … از جمله برنامه هایی است که در جشنواره بادام زمینی آستانه اشرفیه به اجرا در می آید.
    وی تصریح کرد: همچنین در حاشیه برگزاری این جشنواره، شرکت کنندگان و میهمانان با مراحل تولید و برشته کردن بادام زمینی و همچنین تهیه بادام سوخته (نوعی شیرینی محلی که با بادام زمینی تهیه می شود) از نزدیک آشنا خواهند شد.
    وی با بیان اینکه تعداد 20 غرفه نمایشگاهی نیز در این جشنواره راه اندازی می شود، گفت: برپایی نمایشگاه عکس ، ماشین آلات کشاورزی ، محصولات متنوع کشاورزی (بادام زمینی، برنج، حبوبات و…) ، صنایع دستی ، پخت نان و غذاهای محلی و … از جمله فعالیت های این غرفه ها در روز برگزاری جشنواره است.
    جشنواره بادام زمینی، اول مهرماه امسال در روستای دهسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می شود.
    در حال حاضر حدود 90 درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.
    دو هزار و 507 هکتار از زمین های آستانه اشرفیه، زیر کشت بادام زمینی است و بطور متوسط در هر هکتار از این میزان سطح زیر کشت، حدود شش هزار و 500 کیلوگرم پیله تر بادام زمینی بدست می آید.
    از مجموع پیله های تر به دست آمده نیز 40 درصد به پیله خشک تبدیل شده که از این میزان، 50 درصد به مغز بادام زمینی تبدیل و به بازار مصرف عرضه می شود.
    دارا بودن بوته های ایستاده، پرمحصول بودن، کیفیت بالا، طعم خوب و دانه های درشت از مهمترین ویژگی های بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه است.
    روستاهای کورکاء ، نقره ده ، استخر بیجار ، تمچال ، پرکاپشت مهدیخانی و خوشکاروندان از مهمترین مراکز کشت و تولید بادام زمینی این منطقه به شمار می رود.
    بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه از نوع گلی بوده و همه ساله در اوایل اردیبهشت ماه کشت و در اواخر مردادماه برداشت می شود./ایرنا

    انتهای پیام /*

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.