×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

om25997 20 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – رضا رسولی در جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با بیان اینکه در سال گذشته با استفاده از ظرفیت های نخبگان شهری چهار کارگروه ویژه در این کمیسیون در حوزه های مختلف مرتبط با این کمیسیون شکل گرفت، خبر از تشکیل کارگروه IT و ICT با حضور نخبگان در کمیسیون عمران و توسعه شهری داد.
رییس کمیسیون عمران تصریح کرد: در سال ۹۸ با کمک نخبگان بخش خصوصی و همکاری های بین سازمانی کارگروه IT و ICT در جهت توسعه و هوشمند سازی شهر رشت گام بر خواهد داشت.
وی با گله از کندی کارها اظهار داشت: که مشکلات در شهرداری رشت و گره ها با دندان باز می شود و وجود حلقه مشورتی می تواند سبب حل مشکلات مردم شود. عده ای هنوز شهرداری را فقط در بیل و کلنگ می بینند و آن هایی که دانش لازم را هم دارند به عمد نمی خواهند اتفاق هوشمندسازی شکل بگیرد. برای مثال در بخش تهاترها و املاک هوشمندسازی سبب شفاف سازی خواهد شد.
om25997 03 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشت
نائب رییس شورای شهر رشت ضمن اشاره به اینکه در شهرداری حوزه معاونت برنامه ریزی نداریم و این حوزه می تواند، تحول ایجاد کند، بیان کرد: بخش خصوصی نمی تواند بدون شفافیت خواسته های شهر و شهرداری را برآورده کند و باید در زمینه IT وICT سیاستگذاری شود و در این بخش باید به شهرداری کمک کنیم و این کارگروه باید این نگاه را در شهرداری تقویت کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۱۱۱ یازدهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری عنوان کرد: گیلان در رده هشتم تا دوازدهم شاخص های ارتباطی کشور قرار دارد.
شاخص تلفن همراه در استان گیلان و شهر رشت مشکلات فراوانی داشت که طرح ساماندهی دکل های مخابراتی موانع را کم نمود و شاخص ها بهبود پیدا کرد. تراکم جمعیت و میزان مسافر گیلان را برای سرمایه گذارها در این زمینه جذاب می کند و در شش ماهه اول سال گذشته بالاترین شاخصه ضریب استفاده از تلفن همراه را داشته ایم و سه میلیون و دویست عدد سیم کارت فعال در رشت داریم که این در حالی است که سه سال پیش بنابر تقسیم بندی هوشمندسازی شهرها بر مبنای مدل شهر نیویورک شهر رشت بین ۳۰ مرکز استان ۲۴ شد که حتی از شهرکرد هم پایین تر بود.
فرزاد توکلی تصریح کرد: از دیگر شاخص های شهر هوشمند، سرانه فضای سبز و مسیر سبز دوچرخه است که به شدت در رشت با کمبود مواجه است و استاندار گیلان در کارگروه ارتباطات چهار شهر رشت، انزلی، لاهیجان و آستارا را پایلوت کردند و باید در یک بازده یک ساله برنامه ارائه می دادند که حتی یک کلنگ هم در این زمینه زده نشد!
om25997 06 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشت
وی با اظهار گله مندی بیان داشت: دغدغه شهرداری رشت هوشمند سازی شهر رشت نیست. ساختار مناسبی در شهرداری برای موفقیت در هوشمندسازی وجود ندارد. حجم زیادی از سرویس و داده در شهرداری وجود دارد اما دفترچه ای برای ارائه گزارش وجود ندارد و اینکه چه خدماتی به مردم ارائه می شود و باید بازنگری شود تا مطابق با سرویس خدمات الکترونیک خدمت رسانی شود.
توکلی با بیان اینکه مشارکت مردمی و بخش خصوصی و یا سرمایه گذاری خود شهرداری و ساختار سازمانی و توسعه پروژه باید اصل شود و ارائه خدمات باید برون سپاری گردد و به سمت شهر هوشمند برویم.
سعید زاهدی، مدیرفناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان در جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با تاسف از عدم حضور شهرداری رشت در همایش ملی جهان هوشمند در تهران که با حضور شهرداری های کلان شهرهای ایران برگزار شد و تفاهم نامه ها و پلاتفرم های مختلفی توسط ایده پردازان و پیمانکارهای تراز اول ایران منعقد و مطرح شد و از شهر های استان گیلان و خصوصا رشت حتی یک نفر هم حضور نداشت.
وی تصریح کرد: شهرداری حتی نگاه به نمونه های مثبت داخل کشور هم ندارد و از لحاظ شاخص های هوشمندسازی بسیار عقب هستیم.
زاهدی بر تشکیل شورای مشورتی تاکید کرد و افزود: باید پلاتفرمی داشته باشیم که چه می خواهیم برای مردم ارائه کنیم.
وی ادامه داد: کارت شهروندی و بسیاری از سرویس های نظیر این قابل اجراست که بسیار کار آمد است.
مسوولین تراز اول شهر نباید شهرهوشمند را در حد نصب دوربین در سر چهار راهها ببینند که فقط بازتاب منفی داشته است. هوشمند سازی به معنای هزینه سازی نیست بلکه می تواند در آمد زایی هم داشته باشد.
om25997 04 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 01 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشت
om25997 19 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 11 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 12 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 13 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 14 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 15 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 09 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 10 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 08 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشتom25997 07 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشت
om25997 16 - رضا رسولی: هوشمند سازی شهر درآمد زایی پایدار است نه تولید هزینه - رشت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.