شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا
    29 آذر 1397 - 16:32
    شناسه : 144797
    0

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر تصریح کرد: این برنامه ها با هدف پاسداشت آئین ها و سنت های پسندیده فرهنگی و ایجاد شور، نشاط و شعف در شهر و بین مردم تدوین و اجرا شده است.

    پ
    پ

    رشت - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در آستانه شب یلدا در گفت و گو با واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت بیان داشت: شب یلدا ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد؛ فرهنگی که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و مردم ایران همه ساله با برگزاری آیین ها و مراسمی، این شب را جشن می گیرند.

    محجوب - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    سجاد محجوب تکنولوژی و روزمرگی دلیل افزایش فاصله بین افراد دانست و افزود: برپایی جشن ها و آیین های سنتی نظیر شب یلدا می تواند پیوندهای عاطفی را تقویت کرده و مردم به بهانه جمع شدن دور هم لحظاتی را به دور از تنش و استرس های موجود زندگی سپری خواهند کرد.

    50666 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    وی با اشاره به برخی رسوم پیشینیان در طولانی ترین شب سال اضافه کرد: جشن و شادی کردن، خوردن هندوانه انواع میوه ها و انواع تنقلات، حافظ خوانی  و پوشیدن لباس های رنگی از آن جمله است، هر چند ممکن است امروز کمرنگ تر بدان پرداخته شود اما آنچه اهمیت دارد، توجه به صله رحم و دید و بازدید، تقویت روابط و ایجاد شور و شعف در این ایام است.

    50664 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر تصریح کرد: این برنامه ها با هدف پاسداشت آئین ها و سنت های پسندیده فرهنگی و ایجاد شور، نشاط و شعف در شهر و بین مردم تدوین و اجرا شده است.

    پنجه ای - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    نصب ۵ المان شب چله در۵ نقطه شهر به مناسبت شب یلدا

    در ادامه نینا پنجه ای معاونت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت که از یک ماه پیش فعالیت خود را در این سازمان آغاز کرده گفت: در آستانه شب یلدا با هدف نماسازی محیط شهری و پاسداشت آئین های سنتی و فرهنگی برای پر رنگ کردن این آئین ها از صبح دیروز سازمان اقدام به آذین بندی ساختمان تاریخی و بخشی از فضای شهر کرد.

    50662 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    نینا پنجه ای در ادامه با اشاره به گلکاری میدان شهرداری رشت خاطرنشان کرد: با همکاری تعدادی از هنرجویان رشته گرافیک اکران طرح های فرهنگی با مضمون یلدا در جایگاه های تبلیغاتی سطح شهر انجام شد.

    50665 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت سعی کرده است تا با صرف هزینه های اندک با استفاده از ایده های هنرمندان رشته گرافیک برای ایجاد شور و شعف مردم گام هایی هرچند کوچک برداشته شود.

    50661 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی تنها فضای باز شهری است، تصریح کرد: از آنجایی که سازمان سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت نقش بسزایی در درک بصری شهروندان دارد، لذا هر قدر این دو سازمان کارهای جذاب تری در ایجاد شادی و شعف مردم داشته باشد به همان نسبت درک بصری مردم بیشتر خواهد شد. البته در برنامه آتی سازمان حتما از ظرفیت پارک ها استفاده های بهتری خواهد شد.

     50668 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    پنجه ای با تاکید بر نصب ۵ المان شب چله در ۵ نقطه شهر گفت: این المانها در میدان صیقلان، توشیبا، چهارراه گلسار و اعلم الهدی و فلکه گاز نصب شده است.

     8025 - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    او گفت: با توجه به اینکه در تقویم فرهنگی تا پایان سال ۹ دی روز بصیرت و سالروز میثاق امت با ولایت، ۱۲ دی روز رشت، ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین جشن باستانی نوروز را در پیش رو داریم برنامه های متنوعی توسط این سازمان برنامه ریزی و مدون شده است.

    simamanzar - آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت و نصب المانهایی در ۵ نقطه شهر به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا - رشت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.