×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

10225 orig - یک طلای دیگر برای کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن -

آزمایش مجدد پنج وزنه بردار در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مثبت اعلام شده که به همین دلیل فعالیت آنها به حالت تعلیق درآمده و کمیته بین المللی المپیک تصمیم نهایی را در رابطه با آنها اتخاذ خواهد کرد.

ملین دالوزیان از ارمنستان، والنتین هریستوف از جمهوری آذربایجان، میکالای نوویکائو از بلاروس، آلکسی تورختی از اوکراین و روسلان نورالدین اف از ازبکستان پنج وزنه برداری هستند که نمونه آزمایش آنها پس از ۶ سال و در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مثبت اعلام شده است.

آلکسی تورختی وزنه بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم اوکراین در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با مجموع ۴۱۲ کیلوگرم مدال طلا گرفته بود و نصیر شلال نیز با ۴۱۱ کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود که با مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه بردار اوکراینی، مدال طلای این دسته به نصیر شلال خواهد رسید.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) پیش از این و پس از بررسی نمونه های آزمایش وزنه برداران عنوان دار در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، تست بیش از ۴۳ نفر را مثبت اعلام کرد که بر اساس آن قزاقستان (۱۰ دوپینگ)، روسیه (۹ دوپینگ)، بلاروس (۷ دوپینگ)، جمهوری آذربایجان (۵ دوپینگ)، ترکیه، ارمنستان، اوکراین، چین و مولداوی (هر کدام ۳ دوپینگ) ۹ کشوری بودند که اسامی ورزشکارانشان در فهرست دوپینگی های این رشته قرار گرفت و به مدت یک سال از مسابقات محروم شدند.

بر همین اساس در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن چهار نفر برتر یعنی ایلین ایلیا از قزاقستان، الکساندر ایوانف از روسیه، آناتولی کریکو از مولداوی و آندری دیمانوف از روسیه از جمله کسانی بودند که آزمایش آنان مثبت اعلام شد.

در این دسته که سعید محمدپور از ایران به مقام پنجم دست یافته بود، با تاییدیه کمیته بین المللی المپیک به مدال طلا دست یافت و در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ در عشق آباد ترکمنستان مدال طلای این دسته به صورت رسمی از سوی تاماش آیان رییس فدراسیون بین المللی به نماینده ایران اهدا شد.

علاوه بر چهار نفر نخست دسته ۹۴ کیلوگرم، دوپینگ نفرات ششم و هفتم نیز مثبت اعلام شده است که بر این اساس کیم مین جائه از کره جنوبی و توماس زیلینسکی از لهستان که هشتم و نهم شده بودند به مدالهای نقره و برنز المپیک می رسند.

البته کیانوش رستمی وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم ایران نیز در بازی های المپیک لندن به مدال برنز دست یافته بود که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ آپتی آیوکادوف روس، مدال برنز کیانوش رستمی نیز به نقره تبدیل شد.

به این ترتیب وزنه برداری ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۲ با کسب سه مدال طلا و ۲ نقره به درخشان ترین نتایج تاریخ این رشته دست یافت.

پس از قطعی شدن اهدای مدال طلای نصیر شلال، تعداد مدال های کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن به ۶ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز می رسد و در رده ۱۳ رده بندی توزیع مدال ها قرار می گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.