سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازدید از مزار فروغ فرخزاد ممنوع شد!
    09 دی 1397 - 18:51
    شناسه : 145381
    0

    عضو شورای شهر و جمعی از علاقمندان که برای بازدید از مزار فروغ رفته بودند با درهای بسته آرامستان ظهیرالدوله روبه‌رو شدند.

    پ
    پ

    فروغ فرخزاد - بازدید از مزار فروغ فرخزاد ممنوع شد! - فروغ فرخزاد

    ۸ دی ماه سالروز تولد فروغ فرخزاد (شاعر معاصر ایرانی) بود و قرار بود به این مناسبت شاهد رونمایی از لوح ثبتی خانه پدری فروغ باشیم. به همین مناسبت هم حجت نظری (عضو شورای شهر تهران) برای رونمایی از این لوح به آرامستان ظهیرالدوله رفت تا ضمن غبارروبی از مزار فروغ، یاد اورا زنده کند. اما با درهای بسته آرامستان ظهیرالدوله روبه‌رو شد و او را راه ندادند.

    1918927 674 - بازدید از مزار فروغ فرخزاد ممنوع شد! - فروغ فرخزاد

    رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اینکه چه کسی درهای آرامستان ظهیرالدوله را بسته است، گفت: فروغ فرخزاد یکی از مشاهیر فرهنگی کشور است و اینکه علاقمندان نتوانند از مزار او دیدن کنند هیچ توجیهی ندارد.

    او با ابزار تاسف از اینکه موفق نشده است از لوح ثبتی خانه پدری فروغ در کنار مزار او رونمایی کند، اظهار کرد: امیدواریم در مدت نه چندان طولانی که از عمر شورای شهر پنجم باقی مانده، بتوانیم با کمک کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری، فضای آرامستان ظهیرالدوله که بخشی از هویت شهر تهران است را در معرض دید و بازدید عموم قرار دهیم.

    با این وجود این عضو شواری شهر و جمعی از علاقمندان که برای بازدید از مزار فروغ رفته بودند تا ساعتی پشت درهای بسته ماندند و درنهایت امر نیز این افراد که در سالروز تولد فروغ فرخزاد به مزارش رفته بودند، دست خالی بازگشتند.

    1918928 171 1 - بازدید از مزار فروغ فرخزاد ممنوع شد! - فروغ فرخزاد

    آرامگاه ظهیرالدوله از شهریور ۱۳۹۱ تا امروز فقط روزهای پنجشنبه پذیرای مراجعه‌کنندگان و علاقمندان است. این مکان طرح ‌تفکیک جنسیتی را در پیش گرفته چنانکه خانم‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر و آقایان از ساعت ۱۳ الی ۱۶ بعد از ظهر ‌می‌توانند از آن بازدید کنند.

    • منبع خبر : ایلنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.