×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

اختصاص 40 میلیارد ریال به آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری گیلان 1 - اختصاص 40 میلیارد ریال به آموزش‌های مهارتی در حوزه گردشگری گیلان - آموزش‌های مهارتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در راستای ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی فعال در حوزه گردشگری گیلان با موضوع مهارت آموزی خدمات گردشگری ، عصر امروز (نهم دی ماه) تفاهم نامه همکاری مابین استانداری گیلان و سازمان فنی و حرفه ای کشور به امضای دکتر مصطفی سالاری و دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور رسید.

دکتر سالاری در جلسه امضاء تفاهم نامه مذکور اظهار داشت: آموزش های مهارتی علاوه بر ارتقای کیفیت کار و خدمات شاغلین حوزه گردشگری، در رونق اقتصادی خانواده ها تأثیر مستقیم دارند.

وی افزود: برای اجرای آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی نهادهای تأثیرگذار استان از جمله شهرداری ها، دهیاری ها، مؤسسات مردم نهاد و … هستیم.

استاندار گیلان با بیان این که آموزش های مهارتی منجر به تولید ثروت در جامعه می شوند، بر انجام نیازسنجی های دقیق و بروزرسانی محتواهای آموزشی در حوزه گردشگری تأکید کرد.

وی در ادامه گفت: آموزش های مهارتی در بلند مدت اثرات خوبی را به دنبال خواهند داشت و باید علاوه بر حوزه گردشگری از ظرفیت این آموزش ها در دیگر حوزه ها نیز بهره مند شد.

photo ۲۰۱۸ ۱۲ ۳۰ ۲۰ ۵۲ ۱۴ - اختصاص 40 میلیارد ریال به آموزش‌های مهارتی در حوزه گردشگری گیلان - آموزش‌های مهارتی

نظام مهارتی در هر استان متناسب با شرایط و مختصات منطقه ای اجرایی شود

همچنین دکتر پاک سرشت در نشست امضاء تفاهم نامه مذکور گفت: در شرایط کنونی کشور، هزینه کرد درست منابع از اهمیت زیادی برخوردار است و با هدفمند ساختن آموزش های مهارتی و اجرای این آموزش ها در جای مناسب می توانیم از هدر رفت سرمایه های ملی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: برای ارائه آموزش­ های مهارتی منطبق با نیاز بازار کار باید در هر استان، نظام مهارتی متناسب با شرایط و مختصات منطقه ای اجرایی شود.

دکتر پاک سرشت با اشاره به وجود مربیان توانمند و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری  گفت:  در  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی لازم برای همکاری در این حوزه  وجود دارد و در صددیم تا با برنامه ریزی متمایز در بازه زمانی مشخص به دستاوردهای روشنی در این مسیر دست یابیم.

وی تصریح کرد: امضاء تفاهم نامه مشترک بین دو مجموعه در حوزه گردشگری از مصوبات جلسه شورای مهارت استان گیلان بود که با نگاه ویژه استاندار محترم به حوزه مهارت آموزی امیدواریم که شاهد همکاری مطلوب و پایداری باشیم.

بر اساس این گزارش، به منظور اجرای صحیح و دقیق مفاد تفاهم نامه، کمیته راهبری در قالب شورای مهارت استان به ریاست استاندار گیلان و دبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اجرای تفاهم نامه را پیگیری می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.