×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شب های تهران - انتشار بوی نامطبوع در تهران/ احتمال ترکیدگی شبکه فاضلاب در محدوده مرکزی شهر -

در حالی که بوی نامطبوعی در سطح شهر تهران استشمام می‌شود اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت که ما چنین بویی را استشمام نکرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌به فرض اینکه در برخی نقاط شهر این بو استشمام شده باشد به شهرداری تهران ارتباطی ندارد چرا که ما آرادکوهی در تهران نداریم و یا اینکه زباله‌ای در شهر باقی نمانده است.

عطایی ادامه داد: اگر هم بویی در شهر استشمام شده باشد باید اداره آب و فاضلاب توضیح دهد.

همچنین زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در این باره به خبرنگار فارس گفت: از صبح در بازدید میدانی از منطقه ۱۰ شهرداری تهران بودم و بویی استشمام نکردم من هم خبر را از خبرنگاران شنیدم که تماس گرفتند و اطلاع دادند اما ما بویی استشمام نکردم.

همچنین حیدرزاده مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: منشا این بوی نامطبوع مشخص نیست اما در شمال شهر تهران این بوی نامطبوع بیشتر است.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ابتدا همکاران بنده در داخل مترو کمی بوی نامطبوع احساس کردند اما درخطوط مترو مشکلی نیست.

وی افزود: تمامی خطوط را بررسی کرده ایم و هواکش‌ها فعال هستند و حرکت قطارها هم منظم انجام می‌شود و در داخل مترو مشکلی وجود ندارد.

علیپور رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: مرکز این بو متمرکز نبوده و از نقاط مختلف شهر گزارش هایی رسیده است.

وی با بیان اینکه با مدیرکل محیط زیست ترهان هماهنگی کرده ایم گفت: به دلیل اینکه منشا بو متمرکز نیست تاکنون به اطلاعاتی نرسیده ایم اما در حال بررسی هستیم

حیدرزاده مشاور محیط زیست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به خبرنگار فارس گفت براساس بررسی مشترک محیط زیست و آتش نشانی احتمالا ترکیدگی شبکه فاضلاب در محدوده مرکزی شهر(انقلاب) عامل انتشار این بوی نامطبوع بوده است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در حال بررسی صحت این موضوع است.

داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در این باره به فارس گفت: چیزی مشخص نیست اتفاق خاصی رخ نداده و هنوز ترکیدگی لوله فاضلاب تأیید نشده است.

وی ادامه داد: حالت آماده باش به مأموران آتش نشانی نداده‌ایم اما هر اتفاقی رخ دهد آماده ایم.

داوری درخصوص مصدومیت افراد در پی انتشار بو گفت: گزارشی به دست ما نرسیده است و باید اورژانس اعلام نظر کند.

ناهید خداکرمی عضو کیسیون سلامت شورای شهر در کانال تلگرامی خود نوشت:احتمالا پدیده وارونگی هوا باعث بوی نامطبوع در سطح تهران است .

وی ادامه داد: شهروندان عزیز، دقایقی پس از همه‌گیر شدن بوی نامطبوع در سطح شهر، کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تماس‌ها و پیگیری‌های خود را برای پیدا کردن منشا این بو آغاز کرد. با تماس‌ها و بررسی‌های انجام شده و بنا به اطلاعات واصله از مرکز سنجش آلودگی هوای تهران، خبرها حاکی از آن است که آلاینده‌ها به طرز ناگهانی رو به افزایش است و به احتمال زیاد، دلیل این بوی نامطبوع پراکنده در تهران، وارونگی هوا است که سطح آلاینده‌ها را بالابرده و احتمالا منشا بوی نامطبوع هم همین وارونگی هوا باشد.

خداکرمی گفت: به اطلاع شهروندان می‌رسانم در برخی مناطق تهران شاخص آلودگی در حالت اضطرار قرار دارد، به همین دلیل از شهروندان می‌خواهیم از ترددهای غیرضروری اجتناب کرده و حتی‌الامکان از وسایل نقلیه همگانی استفاده کنند.

احمد صادقی مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: هنوز منشا مشخص نیست و گزارشی از مراکز درمانی کسی دچار مشکل به واسطه بوی نامطبوع شده نداریم.

وی در باره اینکه گفته می شود وارونگی هوا علت بوی نامطبوع هواست گفت: باید هواشناسی یا محیط زیست این موضوع را تأیید کنند.

صدرالدین علیپور رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران به فارس گفت: وارونگی دما علت این بو نیست هر بویی باید کانون داشته باشد.

فیروزی معاون اجتماعی سازمان پسماند به فارس گفت:علت این بوی نامطبوع از ایستگاه های زباله نیست چون غالبا این ایستگاه ها از ساعت ۲۲:۳۰تا۲۳ فعالیت می کنند و هر شب این امر رخ می دهد و اصلا این بوی نامطبوع به پسماند بر نمی گردد. البته نیروهایمان را برای بررسی اعزام کرده ایم.

داوری مدیر عامل سازمان اتش نشانی شهرداری تهران به فارس کفت:میزان بو کم شده است ولی هنوز منشا نامشخص است.

به گفته داوری،تمامی تاسیسات شهری مثل اب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و مشکلی نبوده است.همچنان پیگیر هستیم

این در حالی است که برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که بوی نامطبوع در مناطقی نظیر هفده شهریور، پیروزی، خراسان استشمام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.