×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت - بگذار که دل حل بکند مساله ها را - رشت
علی رضا حسنی
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت

در سال ۱۳۹۳ پس از مدتها بررسی و همفکری اعضای کارگروه تخصصی انتخاب روز رشت که با برگزاری نشستهای متعددی با استادان، گیلانشناسان، فرهیختگان، فرهنگیان، دانشگاهیان، نخبگان و همچنین انتشار فراخوان عمومی و دریافت نظرات شهروندان همراه بود بالاخره دوازدهم دی ماه، روزی که در آن رشت در زمان صفویه به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان گیلان انتخاب شده بود به عنوان “روز رشت” نامگذاری گردید و نخستین گام برای شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ و تمدن این شهر در کشور برداشته شد.

به یقین اعضای این کارگروه که اینجانب نیز افتخار همراهی با آنها را داشته ام معتقد بودند که “روز رشت” باید آنچنان ویژگی ناب و خالصی داشته باشد که بتواند فرهنگ، تمدن و هویت شهرمان را بیش از پیش به ایرانیان و دیگر مردم جهان بشناساند و سبب رونق کسب و کار و همچنین بهبود شرایط زندگی شهروندانش شود و علاوه بر آن توجه اذهان و نظرات را به این شهر بیش از پیش جلب کند.

با چنین رویکردی، در سال جاری مدیریت شهری رشت و در راس آن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر (به ویژه کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورا) تصمیم گرفت با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو شهرداری با رعایت صرفه جویی کامل در هزینه ها و اجتناب از بریز و بپاشهای مرسوم و با هدف ایجاد لحظاتی شاد و پرنشاط، خاطراتی خوش را برای شهروندان این شهر بوجود آورد. شهرداری رشت به این منظور برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را در قالب چهل برنامه ی متنوع در چله انقلاب برای شهروندان شهر رشت تدارک دید. خوشبختانه تمامی برنامه ها با استقبال شایان توجهی از سوی شهروندان همراه شد و شهروندان فهیم شهر رشت علی رغم همه مسائل و گرفتاریهای روزمره، تلاش کردند با شرکت در این برنامه ها، لحظاتی شاد را در دفتر خاطرات زندگی خود ثبت کنند.

هر چند که می دانیم طبع شهروندان فهیم رشت آنچنان بلند است که با بررسی شرایط اجتماعی موجود می توانند از کنار کاستی های احتمالی برنامه ها بگذرند، اما این را هم باید عنوان کرد که نه تنها مدیریت شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بلکه دیگر دستگاه های فرهنگی نیز در اجرای برنامه ها سخت کوشانه همراه و همگام مدیریت شهری بوده اند.

ادب حکم می کند که برای لطف و محبتی که مسوولان محترم دستگاه های اجرایی شهرستان رشت با ما در اجرای برنامه های مختلف روا داشته اند دست به سینه احترام بگذاریم و سپاسگزار تلاشها و همکاریهای آنها باشیم.

از نماینده محترم ولی فقیه واستاندار و فرماندار محترم گرفته تا مسئولین و کارگزاران دستگاه های نظارتی، نیروی انتظامی، شورای تامین و همچنین سازمانها و ادارات فرهنگی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کتابخانه های عمومی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، کانون پرورش فکری و… بابت همراهی و همکاری دلسوزانه و صادقانه شان سپاسگزاری کنم.

در پایان لازم می دانم از همراهی، نظارت و همگامی ریاست واعضای شورای اسلامی شهر رشت به ویژه ریاست محترم کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر جناب آقای عاقل منش که شبانه روز پیگیر کارها بودند نیز سپاسگزاری نمایم، از سرپرست پرتلاش شهرداری جناب آقای مهندس علی بهارمست به پاس حمایت دلگرم کننده شان، مدیران و همکاران شهرداری رشت قدردانی می کنم و نیز قدردان تلاش یکایک همکارانم در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باشم.

امیدوارم روزی را شاهد باشیم که برنامه های “روز رشت” آنچنان از جذابیت، خلاقیت و گیرایی برخوردار باشد که به طور واقعی شهروندان این شهر گردش اقتصادی، تجاری و رونق کسب و کار خود را با تداوم این برنامه ها در زندگی خود به خوبی لمس کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.