شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مجوز ساخت و ساز و نشانی ها درگیلان الکترونیکی می شوند
    16 دی 1397 - 1:02
    شناسه : 145717
    0

    مدیرکل پست استان گیلان گفت:از این پس با اجرای دو طرح ملی سامانه مدیریت یکپارچه سازی املاک (سیماک ) و طرح استاندارد سازی نشانی ،مجوز ساخت و ساز و نشانی اماکن درگیلان الکترونیکی می شود.

    پ
    پ

    مدیرکل پست استان گیلان

    مهدی سبحانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور (سیماک) یک پروژه نرم افزاری در حوزه املاک در گیلان درحال اجراست که 28دستگاه اداری و نهاد استان در اجرای آن همکاری دارند .

    وی افزود : این طرح از سال 93شروع شده است و در چهارمین سال در این استان به مرحله خدمات دهی رسیده است که کار در دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آی سی تی روستایی توسط دهیاری ها انجام می شود و با اجرای کامل این طرح از مراجعه مردم به سازمان های مختلف کاسته شده و مردم برای هر نوع کار در رابطه با ساخت و ساز به این دفاتر مراجعه می کنند و بصورت تخصصی از طریق نرم افزاری به تقاضای آنها رسیدگی و مجوزهای لازم صادر می شود.

    وی با تاکیدی بر اجرای کامل این طرح توسط شهرداری ها ، بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی ،منابع طبیعی و محیط زیست تصریح کرد: این طرح از خرداد ماه امسال با حضور وزیر ارتباطات در استان گیلان آغاز شد و هم اکنون با همراهی دستگاه های ذیربط در حال انجام است .

    مدیرکل پست گیلان یادآورشد:هر نوع اعلام نظر در مورد یک ملک بصورت سیستمی انجام گیرد و با اجرای این طرح از ساخت و ساز های بی رویه و تخلف ها جلوگیری می شود و همه دستگاه ها و ادارات در جریان ساخت و سازها قرار می گیرند و از مراجعات و سفر به ادارات مختلف جلوگیری خواهدشد.

    سبحانی گفت:در همه استان اداره کل پست مجری این طرح است و این طرح در گیلان به صورت آزمونه (پایلوت ) انجام می شود و سه استان گیلان ، کرمان و البرز در اجرای آن در کشور پیشرو محسوب می شوند .

    وی افزود:در گذشته مردم برای دریافت مجوزهای ساخت و احداث بنا در هر ملکی در روستاها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برای گرفتن مجوزهای مختلف آب و برق و غیرآن به ادارات مختلف مراجعه می کردند ولی با اجرای این طرح نیازی به مراجعه به سازمان مختلف نیست و با ارایه درخواست توسط متقاضی این درخواست توسط کارشناسان از طریق سیستم اعلام نظر خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد:یکی دیگر از طرح های نرم افزاری که اداره پست انجام می دهد، طرح ملی GNAF و یا استاندارد سازی نشانی هاست که در راستای اقتصاد مقاومتی و ملی انجام می گیرد و کدپستی 10رقمی آدرس ها در این طرح استاندارد سازی می شود.

    وی اظهارداشت:در این طرح نشانی کامل مکان مشخص شده و در هنگام اتفاقات و حوادث آدرس مورد تلفن در صفحه مانیتور نشان داده می شود تا دستگاه های خدمات و امدادرسان بتوانند با سرعت اقدام کنند.

    مدیرکل پست گیلان اضافه کرد: علاوه بر اجرای این دو طرح مهم ملی اداره پست در کنار سایر ادارات مانند ثبت اسناد و املاک، بانک ها و انجام کارهای الکترونیکی ایستاده است و در اجرای طرح و پیشرفت امور به آنها کمک می کند.

    وی تاکید کرد:پست درپنح سال خدمت دولت تدبیر و امید بصورت جهشی رشد کرده است و کل مجموعه به صورت هوشمند وظایف خود را انجام می دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.