×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

می خواست تا قبل ازعید نوروز چشم هایش را گربه ای عمل کنم…
به گزارش خبرگزاری «با مردم»، گذر زمان خیلی از چیزها را دستخوش تغییرات می کند. زمان که بگذرد نسل ها عوض می شوند، فرهنگ و جامعه و رنگ جدیدی به خود می گیرد، کوچه و پس کوچه های شهر و دیارمان نو نوار می شود، حتی چهره برخی آدم ها هم به دست صاحبانشانان تغییر می کند. در این میان آنان که هر لحظه خود را در تب و تاب مدی جدید سپری می کنند گاهی خود و جسمشان را به تیغ می سپارند که باز هم متفاوت تر! از گذشته شوند و به چشم آیند.
* دغدغه جدید مدگرایان “چشم گربه ای” !
در ایران سالانه بیش تر از ۱۰۰ هزار نفر بینی خود را به تیغ جراحان پلاستیک می سپارند. از بین این ۵۰ درصدی که هیچ نیازی به عمل زیبایی بینی ندارند، اغلب افراد ۱۷ تا ۲۵ سال هستند، با این وجود آمار ها نشان می دهد مرز ۱۴ ساله ها نیز در حال ربودن گوی میدان اند.
و اما امروز جراحان پلاستیک، هنر نمایی تازه ای کرده اند و برای گروهی از غم زده های عمل زیبایی بینی از دغدغه ای تازه پرده برداری کرده اند . عمل زیبایی جدیدی تحت عنوان “چشم گربه ای” حال باید دید این جراحی چگونه و به چه شکل است؟ چه افرادی از این مد و عمل زیبایی تبعیت می کنند؟ و اینکه آیا ممکن است روزی یکی از پر هزینه ترین عمل های زیبایی به رایج ترین عمل ها تبدیل شود؟!
* از ” گوش الاغی” تا “چشم گربه ای”‌
زمان زیادی نگذشته که رسانه ها از باب شدن عمل جدیدی تحت عنوان ” گوش الاغی ” خبر دادند.  برخی افرادی که در پیروی از مد، افراطی و اشتباه عمل می کنند و البته پول در جیب هایشان هم زیادی کرده است، این عمل را جدی گرفتند و گوش های خدادادی شان را از حالت طبیعی به حالتی عجیب، یعنی الاغی تبدیل کردند.
این عمل به اصطلاح زیبایی، علی رغم هزینه بالایی که دارد نه تنها زیبایی خاصی به فرد نمی بخشد، بلکه شخصیت فرد را زیر سوال می برد. به این ترتیب امروز عمل زیبایی! دیگری به اسم ” چشم گربه ای ” نامی آشنا برای گروهی از مدگرایان شده است . عملی که در مطبهای جراحی پلاستیک با هزینه های گزاف صورت می گیرد و در آن گوشه چشم ها به بالا می کشیده می شود تا حالت گربه ای در بگیرد!
بچه پولدارهایی که چشمانشان را گربه ای عمل می کنند +تصاویر
بچه پولدارهایی که چشمانشان را گربه ای عمل می کنند +تصاویر
به تازگی مکان انجام مدل ” چشم گربه ای ” از برخی آرایشگاه ها به تعدادی از مطبهای جراحان پلاستیک تغییر مکان داده است و چیزی در حدود ۱۲ میلیون تومان هم برای علاقه مندان آب می خورد . “
* ” چشم گربه ای ” مد امسال پولداران!
افرادی که اندام و صورتشان را به دست جراحان پلاستیک می سپارند و زیر تیغ جراحی می روند دو دسته هستند؛ دسته اول آن هایی هستند که با این جراحی، نقص ظاهری شان برطرف می شود و گاهی دستور این عمل زیبایی را پزشک معالج می دهد، مثل افرادی که پلیپ بینی دارند ونفس کشیدن برایشان دشوار است. دسته دوم افرادی هستند که نه تنها چهره زیبایی دارند بلکه بارها و بارها از سوی مشاوره های قبل از عمل زیبایی ، برای انجام این عمل نهی شده اند.
اغلب این افراد به ” اختلال روانی بد ریختی ” مبتلا هستند و آن چنان از ظاهرشان گله مندند که به هیچ عنوان گوش شنوا ندارند .
از دکتر امیرحسین جلالی، روانپزشک در رابطه با کمبودهای افرادی می پرسیم که تن به این جراحی های پلاستیک می دهند ، او می گوید: بهتر است به جای آنکه از واژه “کمبود” استفاده کنیم، بگوییم چه انگیزه ای باعث می شود تا افراد به این کار روی آورند. کسانی که با عمل های زیبایی سعی بر تغییرات جدی  ظاهرشان دارند، در واقع انگیزه های “خود آزارانه” دارند. این یعنی برای آسیب رساندن به خودشان هیچ کاری را دریغ نمی کنند. چنین فردی که از این الگوی بیمار گونه تبعیت می کند، پیش تر نیز مشکلات روحی و روانی داشته است و این مشکل روانی اش امروز چنین نمودی پیدا کرده و  ممکن است با توجه به محاسبات غیر عقلانی و به دور از اندیشه ای که دارد، در گذر زمان، به صورت خطرناک تری خود را نشان دهد. یک نوع انگیزه دیگر برای انجام عمل های زیبایی نا معقول وجود دارد وآن هم انگیزه  “نمایشگری” است. تمایل برای دیده شدن و در انظار قرار گرفتن برای تعداد زیادی از انسان ها امری عادی است، حال آن که یک فرد به صورت افراطی نیاز به توجه داشته باشد جای تعجب دارد. چنین فردی باید از نظر روانی بررسی شود.
گلاره، دختری ۲۷ ساله است که یکی از جراحان پلاستیک  درباره او می گوید: حدودا ۵ ماه پیش برای جراحی بینی به من مراجعه کرد و می گفت به هیچ عنوان مشکل مالی ندارد و می خواهد برای بار سوم بینی اش را عمل کند که من هم از انجام این کار روی برگرداندم. ۳ ماه بعد دوباره مراجعه کرد و این بار درخواست داشت تا قبل ازعید نوروز چشم هایش را گربه ای عمل کنم. او امروز تحت درمان یکی از معروف ترین روانشناسان تهران است وامیدوارم سلامت روانی اش رابه دست آورد.
بچه پولدارهایی که چشمانشان را گربه ای عمل می کنند +تصاویر
بچه پولدارهایی که چشمانشان را گربه ای عمل می کنند +تصاویر
 * ” چشم گربه ای ” هایی که زود پشیمان می شوند
اینکه عمل “چشم گربه ای” و البته دیگر عمل های زیبایی نامتعارف و غیرعقلانی، از سوی برخی جراحان پلاستیک قلابی انجام می گیرد جای هیچ شکی نیست. در واقع آن ها برای کسب درآمد بیشتر دست به چنین اقدام های ناشایستی می زنند. از طرف دیگر گروهی از افرادی که برای استقبال از این عمل ها پیش قدم می شوند نیز اغلب از نظر روانی دچار مشکلاتی هستند.
احساس نارضایتی که عمل ناموفق زیبایی به آن ها داده است، استرس و اضطراب این افراد را برای داشتن صورت نازیبایشان نسبت به قبل چند برابر می کند.
 آن ها خیلی زود دچار افسردگی و بیماری های روانی می شوند و اگر هم از قبل مشکل روحی داشته اند با چند برابر شدن مشکلات روحی و روانی شان، باید تحت درمان قرار بگیرند.
محبوبه ،۴۱ سال دارد و در یکی از مجتمع های تجاری مغازه دار است؛ او یکی از عکس های قبل عملش را نشانمان می دهد، در حالی که خودش هم می داند صورت زیبا و دلنشینی داشته می گوید: بعد از جدایی از همسرم افسردگی شدید گرفتم انگار روز به روز پیر تر می شدم، اما این امیدواری را به خودم دادم که خرجش ۵ میلیون تومان است. این پول را پرداختم و پوست صورتم را کشیدم . به دنبال آن چند ماه بعد با ۲ میلیون تومان، ابرو و پلک هام را به سمت بالا کشیدم. نمی دانم چرا دیگر صورتم به دلم نمی شیند، شاید یک جراحی بینی دیگر هم نیاز داشته باشم!!
چنین افرادی به دلیل عدم رضایت مندی که از عمل های زیبایی شان دارند، در دام حلقه عمل های زیبایی می افتند و احساس می کنند که با یک عمل دیگر اوضاع ظاهری شان مطلوب می شود، غافل از اینکه این عمل های پی در پی، بهانه ای است برای مصنوعی و ساختگی کردن چهره شان نسبت به حالت طبیعی.
معین، ۳۴ ساله فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی در یک از پاساژ های شهر است؛ او که بینی اش را ۷ سال پیش و با وام مسکن عمل کره است می گوید: من در طول روز با مشتریان زیادی سر و کار دارم و باید از نظر ظاهری به دل آن ها بنشینم.
* مدگرایی بودن به چه قیمتی؟!
مد در واژه به معنای “سلیقه” است. مد شدن در واقع یعنی تغییر سلیقه ناگهانی در بخشی از جامعه؛ فرد مدگرا هم فردی است که تابع این مد و سلیقه است و تحت هیچ شرایطی دست رد بر سینه مد نمی زند. مد، خیلی چیزها را تاثیر می بخشد و فقط مخصوص اجناس و البسه نیست. گاهی مد، قیافه و ظاهر انسان ها را هدف قرار می دهد و افراد مدگرا نیز مجبور اند به واسطه حس اشتباهی که دارند از این مد پیروی کنند هرچند مورد پسندشان نباشد.
فردی که مدام چهره اش را برای به روز کردن و روی مد بودن به دست جراحان پلاستیک می سپارد، کسی که نیاز مبرمی به عمل های زیبایی ندارد و با این وجود زیر تیغ جراحی می رود، قبل از آنکه چنین اقدامی بکند باید تحت درمان قرار بگیرد و از نظر روانشناختی بررسی شود. به نظر شما چنین افرادی که ذهنشان بیش از حد معطوف تغییرات ظاهری شده و فکر بسته ای دارند در تصمیم گیری درست عمل می کنند؟ یا نیازمند کمک اند؟ فردی که چنین انتخاب غلط و اشتباهی داشته از فرط عصباینت و احساس پشیمانی وندامت حاصل از عمل زیبایی که اکنون چهره ای نازیبا به او بخشیده است، عاقلانه تصمیم می گیرد؟ یا ممکن است دست به هر کاری بزند؟!
گزارش از نیلوفر افتتاحی
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.