×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

ترامپ - اوضاع ایران خوب نیست، می‌خواهند مذاکره کنند - آمریکا

فارس نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه وضعیت ایران را بد توصیف کرد و مدعی شد که ایران خواهان گفت‌وگو است.

وی که در واشنگتن در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «اوضاع ایران اصلا خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.»

ترامپ پیش از این هم ادعاهای مشابهی را مطرح کرده و گفته بود آماده مذاکره با ایران است. وی هفته گذشته هم با بیان اینکه خواهان گفت‌وگو با ایران است، گفت تهران هنوز برای چنین گفت‌وگویی آماده نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش امروزش با بیان اینکه کشورهای منطقه بیش از آمریکا از داعش متنفر هستند، گفت کشورهای همجوار سوریه باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

وی گفت: «ما داعش را در عراق نابود کردیم، ما داعش را نابود کردیم. ایران بیش از ما از داعش متنفر است. روسیه بیش از ما از داعش متنفر است. ترکیه هم از داعش متنفر است، البته شاید نه به آن اندازه که ما متنفریم. اما این کشورها از داعش متنفر هستند.»

او در مورد اینکه چرا دستور خروج از سوریه را صادر کرده، بار دیگر بر نابودی داعش تأکید کرد و گفت: «نیروهای ما دارند [از سوریه] خارج می‌شود. البته من هیچ‌وقت نگفتم که این کار را سریع انجام می‌دهیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا با این حال گفت که روند خروج از سوریه اکنون «دارد سریع پیش‌ می‌رود.»

وی از اظهار نظر در مورد صحبت‌های امروز «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مورد سوریه طفره رفت و صرفا بولتون و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا را «دو ستاره» دولتش توصیف کرد.

ترامپ دو هفته پیش دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد، اما از آن زمان بیانیه‌های متناقضی از سوریه کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است. بولتون که به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز تغییر در سیاست آمریکا در قبال سوریه را به کلی منکر شد و گفت خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به شکست کامل داعش و اطمینان از حفاظت از کردها مشروط است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.