×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

1 - برگزاری جلسه توجیهی طرح سال ۲۰۲۰، سال دیدار از استان گیلان -

در ابتدای جلسه کیمیا تنهایی مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان ضمن خیر مقدم به مهمانان، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، نهادهای اجتماعی و تشکل‌های گردشگری استان در طرح پیشنهادی فوق دانست.

وی با اشاره به هامش ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور، در بررسی طرح پیشنهادی ۲۰۲۰ سال دیدار از گیلان، ضمن تشکر از مرتضی طالع ماسوله، پیشنهاد دهنده طرح، تاکید کرد که ایشان نقش یک ایده‌پرداز را داشته و دستگاه‌های اجرایی استان با مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی می‌توانند در اجرایی شدن طرح‌های پیشنهادی و چنین ایده‌هایی، نقش مهمی در توسعه استان ایفا نمایند.

سپس مهین نصیری‌پور ماسوله از کارشناسان دفتر امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن تاکید بر حمایت از طرح‌های توسعه استان‌ها، در ارتباط با نقش گردشگران خارجی در توسعه استان گیلان به ویژه شهر تاریخی ماسوله نکاتی را مطرح نمود.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای ایجاد انرژی خورشیدی در شهر ماسوله، خواستار پیگیری بیشتر مسئولین استان برای اجرایی شدن طرح فوق شد.

  در ادامه “ویتال بورگر” رئیس انجمن دوستی ایران و سوئیس در سخنانی با اشاره به اینکه طی ۸ سال گذشته جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ایران را مورد بازدید قرار داده است، مناطق مختلف کشور ایران را بسیار ارزشمند برای گردشگران خارجی به ویژه اروپائیان دانست.

 وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جلسه، ابراز علاقه شدیدی به جاذبه‌های گردشگری استان گیلان نمود و اعلام کرد که قصد دارد نسبت به معرفی جاذبه‌های استان گیلان به چند زبان زنده دنیا و جذب گردشگران اروپایی به استان گیلان اقدام نماید.

ویتال بورگر با اشاره به شهر رشت به عنوان شهرخلاق غذا در یونسکو و تنوع غذاهای محلی استان، بر توسعه بخش‌های مختلف در ارتباط با جذب گردشگر فرهنگی و تاریخی، از جمله لباس‌های محلی، آداب و رسوم و فرهنگ گیلانی تاکید نمود.

مرتضی طالع ماسوله پیشنهاد دهنده طرح « گیلان مقصد گردشگری در سال ۲۰۲۰ » نیز در این جلسه با اشاره به تاریخ پر افتخار استان گیلان در قرن‌های گذشته به ارائه تفضیلی‌تر ابعاد مختلف طرح پیشنهادی از جمله آموزش جوامع محلی، صاحبان هتل و اقامتگاهای بوم گردی، دفاتر مسافرتی و اصناف مختلف در ارتباط با بخش خدمات و صنعت گردشگری پرداخت.

وی همچنین به نقش دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های مردمی و نهادهای اجتماعی در اجرایی شدن طرح اشاره داشته و اعلام کرد که در این طرح دنبال گرفتن بودجه از منابع دولتی که همانا منابع نفتی کشور است نبوده است.

مرتضی طالع مهمترین منابع را در این طرح، فکر و استفاده از افراد متفکر و اقشار مختلف جامعه دانست و اعلام کرد در موفقیت این طرح هم‌افزایی و تجمع صاحبان تفکر و اندیشه مهمترین نقش را می تواند ایفا نماید.

  گفتنی است این جلسه با استقبال زیادی از اقشار مختلف به ویژه صاحبان هتل‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌های بومی، دفاتر مسافرتی و تشکل‌های مرتبط با بخش گردشگری قرار گرفت و در پایان با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.