×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

احمد سیاوش پور - افزایش شمار پرونده‌های قضایی نگران کننده است/ حیای اجتماعی ضرورتی است که باید فضای مجازی وجود داشته باشد -

احمد سیاوش پور صبح امروز همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های واحد‌های قضایی استان گیلان در سالن همایش‌های دادگستری کل استان گیلان در رشت با اشاره به گستردگی فضای مجازی اظهار کرد: دستگاه قضایی باید تلاش کنند تا در گستردگی فضای مجازی سرگردان نشوند چون افرادی وجود داشتند که با قرار گرفتن در فضای مجازی در آن گم‌شده‌اند.

وی بر لزوم مراقبت در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: حیای اجتماعی ضرورتی است که باید فضای مجازی وجود داشته باشد چون فضای مجازی محدودیت اجتماعی را از بین برده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه همه باید خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند گفت: از بین رفتن بافت‌های اجتماعی و کنترل آن یکی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و فضای مجازی آن را کاملاً از بین برده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر خود باید بر زیرمجموعه‌ها نیز مراقبت کرد افزود: دادستان‌ها و‌ رؤسای دادگستری‌های واحد‌های قضایی باید همچون پدر بر زیردستان خود مراقبت و از آن‌ها در برابر مشکلات صیانت کنند‌.

سیاوش پور با اشاره به سپری شدن ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی گفت: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی آغاز دوره تکامل و بالغ شدن آن است که فراز و نشیب‌های فراوانی را در طی آن سپری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در طول عمر ۴۰ سالگی انقلاب شاهد مقاومت و ایستادگی بوده‌ایم بیان کرد: دشمن از هر راه و روشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کند اما با رهنمودهای آنتن، رهبری و خون شهدا انقلاب استمرار و با صلابت ادامه خواهد یافت.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه کشورهای دنیا آرزوی صلابت ایران اسلامی را دارند گفت: سختی‌های بسیار زیادی بر مردم تحمیل می‌شود که روزهای کنونی نیز روزهای سخت تحمیل مشکلات درونی و بیرونی بر ملت ایران است.

سیاوش پور با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی حکم می‌کند که مردم حوصله و شکیبایی نداشته باشند افزود: مسؤولان واحد‌های قضایی به زیردستان خود تأکید کنند که در برابر درشت‌گویی و‌ بلند کردن صدای مردم در برابر آن‌ها شکیبایی پیشه و صبر و حوصله خرج بدهند.

وی بر لزوم تسریع روند اداری بررسی پرونده‌های مردم تأکید کرد و گفت: صدور رأی برای بیش از ۲۰۰ پرونده در جامعه کنونی بسیار سخت است اما تحمل و رسیدگی به حجم انبوه پرونده‌های مردم کار ثواب و از اندوه مردم می‌کاهد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه امروزه فرصتی برای کل‌کل کردن دستگاه قضا با سایر دستگاه‌ها نیست افزود: باید با توجه به قانون و با تعامل با دستگاه‌ها و همگرایی همه‌جانبه باید مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

سیاوش پور بر ضرورت نقش محوری قضات در جلسات شورای تأمین تأکید کرد و افزود: قضات باید قانون را در جلسات مطرح و‌ با گفتمان آرام و صریح مواضع دادگستری را تبیین کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل شیوه‌نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها و رودخانه‌های استان گفت: اولویت نخست بهره‌برداری از آب‌بندان‌ها و‌ رودخانه‌ها مقاوم‌سازی و سپس برداشت از آن‌ها است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه شمار پرونده‌های قضایی در استان افزایش‌یافته بر ضرورت کاهش تعداد ورودی پرونده‌ها به واحد‌های قضایی تصریح کرد: تا اوایل سال ۹۶ حدود ۳۰ هزار پرونده از موجودی پرونده‌ای استان کاهش پیدا کرده که باید تلاش شود تا با رسیدگی مبنی بر در نظر گرفتن کیفیت تعدادها کاهش یابد.

سیاوش پور با تأکید بر اینکه قضات باید تلاش بیشتری در بررسی پرونده‌ها انجام دهند گفت: قضات باید با روحیه جهادی و استفاده از وقت‌های اضافه پرونده‌های قضایی را حل‌وفصل و تعداد آن‌ها را کاهش دهند.

فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.