×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمود احمدی نژاد - درخواست احمدی نژاد برای برگزاری تجمع اعتراض آمیز در میدان انقلاب -

محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای خطاب به وزیر کشور با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی، بار دیگر خواستار صدور مجوز برگزاری تجمع مردمی در اعتراض به سیاست ها و عملکردهای مقامات مسئول و نحوه اداره کشور از سوی قوای مختلف شد.

محمود احمدی نژاد با اشاره به بهانه جویی های وزیر کشور برای ممانعت از اعمال این حق مسلم و قانونی تاکید کرده است که این رفتار آشکارا جرم و موجب سلب مشروعیت از وزیر کشور است و در آینده ای نه چندان دور به آن رسیدگی خواهد شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
با سلام و احترام
قانون اساسی، میثاق ملی ایرانیان است و اعتبار و منزلت همه مقامات و ارکان مدیریت کشور به پایبندی و رعایت اصول مندرج در این قانون بستگی دارد.
به موجب اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح آزاد است.
به موجب اصل هشتم این قانون، دعوت‏ به‏ خیر، امر به‏ معروف‏ و نهی‏ ازمنکر وظیفه‌ای همگانی‏ است و آزادی تشکیل اجتماعات و نقد و اعتراض به سیاست ها و عملکردها و بیان مطالبات به حق و قانونی نیز از حقوق مصرح تمامی شهروندان در قانون اساسی است.
اینجانب به کرات و با استناد به اصول قانون اساسی، درخواست مکتوب خود را برای صدور مجوز برپایی تجمع اعتراضی نسبت به شرایط موجود کشور و تصمیمات مقامات رسمی ارائه کرده‌ام ؛ اما متاسفانه به جای انجام وظایف قانونی خود، همواره و به بهانه های گوناگون و بدون هرگونه مستند قانونی، مانع از این حق مسلم شده اید.
این رفتار آشکارا جرم و موجب سلب مشروعیت از جنابعالی است که در آینده نه چندان دور به آن رسیدگی خواهد شد.
اینجانب بنا دارم از مردم برای بیان نظرات و اعتراض آرام و قانونمند خود به نحوه اداره کشور توسط قوای گوناگون و برخی از سیاست ها و رفتارها، بخصوص در امور اقتصادی، قضایی و اجتماعی، دعوت به اجتماع نمایم تا جهانیان یک بار دیگر شاهد باشند که ملت بزرگ، فرهنگ ساز و تمدن آفرین ایران که ۴۰ سال پیش برای تحقق آزادی و عدالت و دیگر آرمانهای بلند الهی– انسانی، انقلاب عظیم اسلامی را برپا کرد، حقوق اساسی و مسلم خویش را، در قالب منطق روشن انسانی و قانونی دنبال خواهد کرد.
بر این اساس و در استفاده از حقوق مصرح در قانون اساسی باردیگر درخواست خود را برای برپایی تجمع مردمی در اعتراض به روند کنونی مدیریت کشور تکرار می کنم و انتظار دارم ضمن صدور مجوز، دستور فرمایید ترتیبات لازم برای برقراری انتظامات و تدابیر ترافیکی در نظر گرفته شود.
جناب آقای دکتر تمدن جهت پیگیری و هماهنگی معرفی می‌گردد.

زمان : یکشنبه ۹۷/۱۰/۳۰ ساعت ۱۵
مکان: تهران، میدان انقلاب

محمود احمدی نژاد
۹۷/۱۰/۱۵

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.