×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

محمدحسین قربانی - چالش ما با دولت بر سر بودجه ۸۰۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت است -

محمدحسین قربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه وزارت بهداشت هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیداکرده اظهار کرد: بودجه حوزه سلامت نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

*چالش ما با دولت بر سر بودجه ۸۰۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت است

وی با اشاره به اینکه بودجه سال بعد در بخش سلامت، بهداشت و درمان ۷۵ هزار میلیارد تومان معین‌شده افزود: بودجه حوزه درمان نسبت به سال ۹۷ به میزان ۱۰ درصد افزایش پیداکرده و این افزایش تا حدودی می‌تواند مشکلات بخش بهداشت و درمان را برطرف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش ما با دولت بر سر بودجه هشت هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت است گفت: کمیسیون تلفیق تا ۴۰ روز موظف است که این چالش را بررسی کند و مجلس دوباره تا پایان اسفندماه کار بودجه را نهایی کند.

قربانی با اشاره به اینکه آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ تغییر کرده بیان کرد: در سال‌های گذشته در هر کمیسیون تخصصی دو نفر حضور داشتند اما امسال این تعداد سه نفر شد و ۹ نفر نیز در کمیسیون برنامه بودجه حضور دارند زیرا حضور در کمیسیون تلفیق نوبتی است.

*دکتر نمکی بهترین گزینه برای وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه امروز بهترین گزینه برای وزارت بهداشت خود دکتر نمکی است تصریح کرد: بزرگ‌ترین مؤلفه ایشان، درون‌سازمانی است و نمکی مراتب وزارت خانه را سپری کرده و چهار سال نیز معاون سازمان برنامه‌وبودجه بوده و مسلط بر کار است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست نمایندگان مجلس گیلان با نوبخت و وزیر نفت در تهران گفت: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که استخراج نفت در رودسر منطقی نیست و با این ارزانی نفت این طرح مقرون‌به‌صرفه نیست و شرط رأی اعتماد مجمع نمایندگان به وزیر نفت راه‌اندازی سایت نفتی‌ در رودسر بود که وزیر قول راه‌اندازی صنعت پتروشیمی را در گیلان داد و گفت سایت نفتی غیرممکن است.

*ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر با راه‌اندازی صنعت پتروشیمی در گیلان

قربانی با بیان اینکه راه‌اندازی صنعت پتروشیمی ۲۰ صنعت پایین‌دست پتروشیمی را شامل می‌شود افزود: این طرح یک هزار شغل در استان ایجاد می‌کند و کارهای خرید زمین و حضور سرمایه‌گذار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ما در تمامی ابعاد در این ۴۰ سال انقلاب، رشد کرده‌ایم گفت: تعداد ۶۱ دانشکده دندان‌پزشکی و ۵۱ دانشکده پزشکی در کشور داریم که اصلاً با زمان قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست و پیشرفت بسیار زیادی در این زمینه کرده‌ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون ما تمامی امراض را در داخل کشور درمان می‌کنیم افزود: اکنون ۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل کشور تأمین می‌شود و این رشد در دنیا بی‌نظیر است.

قربانی با بیان اینکه اکثر مردم در دوران دولت تدبیر و امید عضو طرح تحول سلامت شدند گفت: بیماری فلج اطفال و مرگ‌ومیر نوزادان را به یک درصد در سال رسانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه جزو حوزه پایین‌دست آب خور سد سفیدرود است بیان کرد: در شهرستان آستانه‌اشرفیه با کمبود آب مواجه هستیم و حجم کم آب سدهای کشور پیام بحران آب برای سال زراعی آینده را خبر می‌دهد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها سد لاستیکی استان در حوزه دهنه سر سپیدرود راه‌اندازی شد تصریح کرد: این طرح بسیار مفید بود و یک سد لاستیکی دیگر نیز دز حوزه انبار سر داریم که در این طرح آب منطقه‌ای کم‌کاری کرده است و کار اجرایی هنوز شروع نشده است.

*لایروبی ۱۰۰ کیلومتر از انهار آستانه‌اشرفیه

قربانی با اشاره به اینکه انهار استان باید لایروبی شوند افزود: حدود ۱۰۰ کیلومتر از انهار تاکنون در آستانه‌اشرفیه لایروبی شده‌اند و تنها ۲۰ کیلومتر از انهار ما لاینینگ شده است و بقیه هدر رفت آب را دارند و کار خوبی که استانداری در حال انجام آن است، مدیریت آب‌بندان های استان است.

وی با بیان اینکه برای اینکه کشاورزی رونق داشته باشد باید هزینه‌های کشاورزان مقرون‌به‌صرفه باشد گفت: باید با حمایت از کشاورزان به تولید ملی کشور کمک کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه شاخص‌های توسعه، شهرستان آستانه‌اشرفیه، رتبه اول استان را دارد بیان کرد: جاده آستانه به کیاشهر جاده پر چالشی است و برای حل مشکلات این جاده مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تصویب‌شده تا پروژه جداکننده و روشنایی جاده تا قبل سال اجرایی می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.