×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

هوایپمای ارتش در نزدیک کرج 1 - سقوط هوایپمای ارتش در نزدیک کرج و برخورد با مجتمع مسکونی/ مهندس پرواز زنده است -

به نقل از خبرگزاری ها، هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان هواپیمای کشوری به فارس گفتند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

همچنین مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران البرز از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمایی که امروز در حوالی کرج دچار سانحه شد خبر داد و گفته، این هواپیما از نوع بوئینگ ۷۰۷، باری و متعلق به ارتش بود که از مبدأ قرقیزستان و با بار گوشت به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بود اما در فرودگاه فتح دچار سانحه شد.

سعید عابدین‌پور، یک خلبان با اشاره به وقوع حادثه برای یک بوئینگ ۷۰۷ در زیبادشت البرز، به خبرنگار ایسنا گفته، احتمال دارد به دلیل هم‌راستایی باندهای فرود فرودگاه پیام و فتح، خلبان در انتخاب محل فرود اشتباه کرده باشد.

وی افزوده، وقوع یک حادثه هوایی به عوامل بسیار زیادی از جمله آشنا نبودن خلبان با منطقه فرود، بدی هوا، کاهش دید و … بستگی دارد.

عابدین‌پور افزوده، عامل حادثه‌ای که صبح امروز برای هواپیمای کارگو ارتش رخ داد هم باید بررسی شود اما احتمال دارد به دلیل هم راستایی باندهای فرود پیام و فتح، هواپیما باند اشتباهی را برای فرود انتخاب کرده باشد و از آنجایی که بوئینگ ۷۰۷ برای فرود به یک باند بلند نیاز دارد و باند فتح چنین شرایطی ندارد این حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه این هواپیما از قرقیزستان به مقصد فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است، ادامه داده، باند فرود پیام و فتح در یک فاصله از هم تقریباً هم راستا هستند، اشتباه در انتخاب باند به دلیل این هم راستایی موضوعی غیر عادی نیست و از دهه‌های گذشته تاکنون ایرلاین‌های زیادی بوده‌اند که در جهان بر اثر چنین اشتباهی دچار حادثه شده‌اند.

این خلبان خاطرنشان کرد: این یک احتمال برای حادثه امروز است و علت دقیق آن باید کارشناسی شود.

رییس اورژانس کشور در عین حال براساس گفته مهندس پرواز، تعداد سرنشینان هواپیما را ۱۶ تن اعلام کرد. طبق بررسی های انجام شده منزلی که هواپیما با آن برخورد کرده خالی از سکنه بوده است.

هوایپمای ارتش در نزدیک کرج 3 - سقوط هوایپمای ارتش در نزدیک کرج و برخورد با مجتمع مسکونی/ مهندس پرواز زنده است -

مهندس پرواز زنده است

رئیس سازمان اورژانس کشور از پیدا شدن جسد یکی از سرنشینان هواپیما خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت: تا کنون جسد یکی از سرنشینان هواپیما توسط نیروهای حاضر در محل پیدا شده است. همچنین مهندس پرواز زنده است و به مرکز درمانی منتقل شده است،

به گفته این مهندس پرواز ۱۶ نفر در این هواپیما حضور داشتند.

انتقال ۱۵ جسد و اعلام اسامی ۱۰ تن از قربانیان

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی جانباختگان سقوط هواپیما در زیبادشت کرج را اعلام کرد.

دکتر مهرداد علی بخشی در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفـت: با انتقال اجساد ۱۵ تن از قربانیان سقوط هواپیما در کرج تیم پرشکی قانونی استان البرز به آماده باش درآمده و پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی نسبت به شناسایی هویت آنها اقدام کردند.

وی اسامی ۱۰ پیکر شناسایی شده را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- غفور قجاوند
۲- محمد باقر ندری
۳- جواد سلیمانی
۴- محمد عبدلی
۵- عزیزاله علیزاده
۶- سعید قاسمی
۷- فریدون شیخی
۸- شاکر آجرلو
۹- مریم زارعی نژاد
۱۰- علی افروغ

وی با بیان اینکه انجام آزمایشات برای تشخیص هویت دیگر اجساد منتقل شده ادامه دارد، گفت: محمد رضا طاهری، مصطفی محمودی،جواد مرادی، حمید رضا لطفیان و داود ذوالفقاری از سرنشینانی بودند که برای لیست پرواز در هواپیما حضور داشتند که انجام آزمایشات برای تشخیص هویتشان ادامه دارد.

هوایپمای ارتش در نزدیک کرج 4 - سقوط هوایپمای ارتش در نزدیک کرج و برخورد با مجتمع مسکونی/ مهندس پرواز زنده است -

هوایپمای ارتش در نزدیک کرج 5 - سقوط هوایپمای ارتش در نزدیک کرج و برخورد با مجتمع مسکونی/ مهندس پرواز زنده است -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.