×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شهرک صنعتی - چرا شهرک‌های صنعتی گیلان پیشرفت نمی کنند؟ - با مردم

گیل خبر نوشت: متاسفانه مجتمع های کارگاهی همچون املش،آستانه،لنگرود،سیاهکل تقریبا به حال خود رها شده و ظاهرا هیچ برنامه ای برای توسعه و ساخت و انتقال صنایع مزاحم به این مجتمع های کارگاهی وجود ندارد.

در حال حاضر در گیلان ظاهرا تنها در چند شهرک صنعتی سپیدرود،لنگرود و لاهیجان زمین برای فروش وجود دارد و حتی می توان ادعا کرد در صورتیکه شهرک سپیدرود نباشد شهرکهای صنعتی گیلان ورشکسته خواهد شد.

در این بین برای طرح توسعه شهرک صنعتی سپیدرود نیز که ۵۰۰ هکتار است هیچ کاری انجام نشده است. در شهرک صنعتی لاهیجان نیز زمین هایی وجود دارد که بحث معارض در آنها سالهاست حل نشده و هیچ اراده ای هم برای حل این وضعیت دیده نمی شود.بعضی از واگذاری ها در شهرک صنعتی حسن رود انزلی و ورود دلالان نامدار به این عرصه نیز باعث شد تا شکایاتی به سازمان بازرسی و وزارت صنعت برای برخی از واگذاری ها صورت پذیرد

در این بین شنیده می شود در شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در سال ۹۷ حقوق کارمندان شرکتی با تاخیر چندماهه پرداخت میشود و حقوق پرسنل نیز با تاخیر پرداخت میگردد.

متاسفانه سیستم بسته مدیریتی سال هاست که در شهرکهای صنعتی گیلان وجود داشته و نارضایتی برخی از نمایندگان از عدم توجه به شهرکهای صنعتی در حوزه انتخابیه خود باعث شده است که این نارضایتی ها به وزیر جدید منتقل شود.

عدم برنامه ریزی درست برای جذب سرمایه گذار از این حجم ورود سرمایه گذاران به گیلان وعدم استفاده از ظرفیت های فراوان برای جذب سرمایه گذاران از جمله اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و استاندار و نمایندگان مجلس به گونه ای است که تنها به حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در جلسات استانداری و صرف جلسه ای کوچک برای رضایت نمایندگان گیلان بسنده میشود.

پروازی بودن مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان و شنیده ها از عدم علاقه وی به ماندن در گیلان و درخواست های مکرر وی از معاون وزیر قبلی برای رفتن به استان البرز و تهران و سکونت وی در کرج تنها رکود و بی انگیزگی در میان کارمندان شهرک های صنعتی گیلان را تشدید کرده است،مساله ای که صنعت نه چندان استوار و قدرتمند گیلان را به ورطه اضمحلال خواهد کشاند و پیام آور بیکاری و تولید فقر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.