×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شهر رشت - تصویب کمک به سپیدرود و داماش با تایید بازرسی گیلان/ انتقاد حاجی پور از سازمان سیما و منظر/ ذاکری از دخالت عضو شورا در انتصابات گفت - رشت

گیل خبر نوشت: در این جلسه که به ریاست امیر حسین علوی آغاز شد، رئیس شورا ایام هفته روز از جمله روز پرستار را گرامی داشت.

خوشحال شدم که استانداری برای موضوع رودخانه های رشت عزم جدی کرده است/ آغاز پویش سه شنبه های بدون خودرو در رشت

وی در ادامه با اشاره به معضل رودخانه های رشت گفت: بحث رودخانه های رشت باید به یک مطالبه جدی و عمومی تبدیل شود. منابع آلایندگی این دو رودخانه ها شناسایی شده است. وی ادامه افزود:  تا دیروز می گفتیم که رودخانه هامتولی واحدی ندارد، اما حل معضل آن به منابع فراوانی نیاز دارد که از هزار میلیارد تومان فراتر می رود. امروز خوشحال شدم که استانداری برای موضوع رودخانه ها عزم جدی کرده و امیدواریم دستگاه های مختلف را پای کار بیاورد و ما در شورای شهر و شهرداری نیز اعلام آمادگی کردیم که این کار به سرانجام برسد.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: این معضل با مطالبه ملی قابل حل است و باید این مطالبه عمومی برای کمک دولت شکل بگیرد. ما برای رودخانه ها ردیف اعتباری داشتیم ولی با آلایندگی های فعلی نه سرمایه گذاری ورود می کند و نه شهرداری می تواند به نتیجه برسد.

وی در انتهای سخنان خود نیز اظهار داشت: پویش ملی روزهای بدون خودرو  در سراسر  کشور غالبا در روز سه شنبه ها اجرا می شود و  ما نیز قرار است با همکاری سازمان حمل و نقل از فردا به صورت نمادین واقعی سه شنبه های بدون خودرو را شروع کنیم.

دو ماه حقوق پاکبانان پرداخت نشده است

محمد حسن علیپور ناطق اول شورا نیز در این جلسه گفت: ماهمیشه گفته ایم حقوق پاکبانان و نیروهای حجمی  باید در اولویت قرار بگیرد ولی اکنون دو ماه حقوق آن ها پرداخت نشده است.وی با خواندن پیامک یکی از پاکبانان گفت: به خدا این پیامک ها خنده دار نیست. باید این مسائل پیگیری شود و  حرکتی جدی در این زمینه صورت بگیرد. کارگران برده نیستند که نباید طوری باشد که من برای کارگران بن دو سه میلیونی بگیرم و یا کارت اعتباری شب یلدا هنوز شارژ نشود.

امیر حسین علوی در پاسخ به نطق علیپور ابراز داشت: نظام پرداخت ما متمرکز است. ما بارها گفتیم که نیروهای حجمی ما در اولویت باشد. وضعیت مالی شهرداری هم عزم جدی می طلبد و هر روز طلبکاران سراغ ما می آیند. وی ادامه داد: ما می خواهیم بودجه سال بعد را ببندیم. اکنون همه سازمان ها باید پای کار بیایند که این مشکلات حل شود. این موضوعی نیست که گردن دیگران بیندازیم.

دستور جلسه

تصویب کمک به داماش و سپیدرود 

در ادامه جلسه با حضور علی بهارمست و تعدادی از مدیران شهرداری لوایح مختلف شهرداری بررسی شد.

تعیین تکلیف زمین پروژه احداث ورزشگاه سلیمانداراب به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفت.
فاز دوم مسیر ساماندهی مسیر پیربازار حد فاصل میدان نبوت تا تخته پل با اعتبار ۴ میلیارد تومانی با حضور عطایی شهردار منطقه یک بررسی شد.

عطایی در مورد این پروژه گفت: فاز اول پروژه تا ۸۰ درصد با اعتبار دو میلیاردی هزینه شده است و حال می توانیم فاز دوم را آغازکنیم.

این لایحه به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

درخواست سپاه قدس گیلان جهت  کمک ۴۰۰ میلیون تومانی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی برای ساخت واحد مسکونی بعضی خانواده های شهدای مدافع حرم بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت.

بازرسی استان نامه کمک ۹۰۰ میلیون تومانی  به سپیدرود و ۵۰۰ میلیون تومانی به  داماش را پاسخ دادو این کمک را با شرط قید در بودجه و عدم استفاده شخصی افراد ذی نفوذ بلامانع دانست.این لایحه با اتفاق آرا تصویب شد.

حواشی

مدیر سازمان سیما و منظر به حای حل بدهی آب و برق، درب سرویس بهداشتی را قفل می کند

اسماعیل حاجی پور نسبت به قطع آب و برق تعدادی از پارک ها اعتراض کرد. وی گفت:  آب سرویس بهداشتی برخی از نقاط شهر به علت بدهی به آب و فاضلاب قطع شده اما مدیر سیما و منظر شهرداری رشت  به جای حل مشکل، درب سرویس را قفل می‌کند. در واقع صورت مساله را پاک می کند.

دخالت یک عضو شورا در عدم انتصاب معاون خدمات شهری منطقه ۴

بهراد ذاکری نیز با اشاره به انتقادات حاجی پور از مدیران شهرداری گفت: شاهد آن هستیم در حالی که ابلاغ انتصاب معاون خدمات شهری منطقه ۴ کارهای نهاییش را طی می کند  ولی یک عضو شورا می گوید من به فلان شخص قول دادم و نباید این جابجایی اجرا شود. وی افزود: تا زمانی که چنین مشکلاتی را ما در مناطق و شهرداری‌ها برطرف نکنیم، نمی‌توانیم از مدیران کار بخواهیم.

بعد از بررسی دستورات جلسه قرار شد علی بهارمست گزارش کاری از  اقدامات شهرداری رشت ارائه دهد.

در این جلسه حجت جذب، حامد عبداللهی و رضا رسولی غائب بودند.

بهراد ذاکری با ترک صحن  قبل از گزارش بهارمست، جلسه را از حد نصاب خارج کرد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.