×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

photo ۲۰۱۹ ۰۱ ۱۵ ۰۹ ۴۷ ۳۰ - تدوین بودجه سال آینده شهرداری رشت مبتنی بر واقعیت/ انعقاد ۹۸ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری - با مردم

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در هفتاد و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر رشت گزارشی از اقدامات خود در دوران سرپرستی شهرداری رشت ارائه کرد.

سرپرست شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از شهرداری های کل کشور با بحران مالی مواجه بوده و مشکلات مالی تنها مختص شهرداری رشت نیست و شرایط درآمدی اکثر شهرداری های کشور به نحوی شده که برای پرداخت حقوق کارکنان خود نیز با مشکل مواجه هستند.

وی با انتقاد از حذف آیتم های عوارض ماده ۱۱ گفت: متاسفانه حذف آیتم های عوارض ماده ۱۱ مشکل زیادی را برای درآمد شهرداری ایجاد کرده است.

بهارمست با اشاره به اینکه ماده ۱۱ در ماه های پایانی سال موجب افزایش درآمد شهرداری می شود مطرح کرد: حذف عوارض این ماده ۳۰ کد درآمدی شهرداری را تحت شعاع قرار می دهد و این موضوعی بسیار نگران کننده است و در حال حاضر منطقه یک شهرداری رشت با ابلاغ این دستورالعمل از ۴۰ میلیارد تومان درآمد خود محروم می شود.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری رشت توضیح داد: همکاران شهرداری زمان بسیار زیادی برای تدوین بودجه سال آینده شهرداری مطالعه کرده اند و تمام تلاش ما این است امسال بودجه ای مبتنی بر واقعیت تدوین شود.

بهارمست با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال ۹۲، ۱۹۳ میلیارد تومان بود عنوان کرد: ۱۶۴ میلیارد تومان از این بودجه تصویب شده معادل ۸۵ درصد بودجه تحقق یافت.

بهارمست 2 - تدوین بودجه سال آینده شهرداری رشت مبتنی بر واقعیت/ انعقاد ۹۸ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری - با مردم

وی ادامه داد: در سال ۹۳ بودجه شهرداری ۲۴۵ میلیارد تومان بسته شد که حدود ۲۱۸ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد محقق شد.

سرپرست شهرداری رشت در ادامه با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال ۹۴ از ۲۴۵ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید اذعان داشت: مشکلات مالی شهرداری از جایی شروع شد که بودجه مصوب شده مبتنی بر درآمد واقعی نبود و براساس آن بودجه، هزینه ها ایجاد شد و ظرف چند سال بدهی شهرداری به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

بهارمست ابراز داشت: درحالی که ۳۰۰ میلیارد تومان از ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۴ شهرداری محقق شده بود، بودجه سال ۹۵ معادل ۸۵۰ میلیارد تومان نوشته شد و در سال گذشته نیز بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی بسته شد و امسال نیز ۳۱ درصد از بودجه ۹۹۰ میلیارد تومانی شهرداری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه محقق نشده در سال های اخیر شهرداری موجب افزایش پروژه های نیمه تمام شده است گفت: قطعا تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت شهرداری است و تمام تلاش ما این است در بودجه سال آینده شهرداری انقباض را لحاظ کنیم.

سرپرست شهرداری رشت خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای هم تراز با رشت نظیر اراک، کرمان بودجه ای معادل ۴۵۰ میلیارد تومان دارند ولی امسال بودجه شهرداری رشت ۹۹۰ میلیارد تومان بسته شده است.

بهارمست با اشاره به اینکه همواره پرداخت حقوق کارگران حجمی، دغدغه شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی بوده است بیان کرد: با تمامی مشکلات ناشی از کاهش درآمد شهرداری تلاش کردیم تا حقوق پرسنل در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۵ روزه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه حقوق همه کارگران فضای سبز مناطق پرداخت شده است افزود: حقوق ماه جاری پاکبانان شهرداری در دو منطقه پرداخت شده و تلاش می کنیم تا پایان هفته حقوق پاکبانان سایر مناطق شهرداری نیز پرداخت شود.

بهارمست 1 - تدوین بودجه سال آینده شهرداری رشت مبتنی بر واقعیت/ انعقاد ۹۸ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری - با مردم

وی با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی شهرداری رشت اظهار کرد: از اول مرداد تا کنون ۹۱ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در شهرداری رشت منعقد شده که از این مقدار ۴۸ میلیارد تومان متعلق به قرارداد پروژه های عمرانی و ۲۹ میلیارد تومان مربوط به پروژه های سرمایه گذاری است.

سرپرست شهرداری رشت همچنین عنوان داشت: ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شده و به ناوگان اتوبوسرانی رشت افزوده شد.

بهارمست با اشاره به اینکه قرارداد هایی نیز در حوزه محیط زیست منعقد شده است خاطرنشان کرد: تعدادی از پروژه های شهرداری نیز در فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی با اشاره به تمهیدات شهرداری برای بارش احتمالی برف در پایان هفته اظهار کرد: در دستورالعمل عملیات زمستانی سه سطح A،B،C برای مقابله با بارش برف در نظر گرفته شده است و در سطح A تنها از ماشین آلات و خودروهای شهرداری استفاده خواهد شد و در صورت بارش بیشتر در سطوح بعدی از ظرفیت ناوگان بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه جلسات ستاد بحران به صورت مستمر و مانور ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت نیز به منظور آمادگی کامل برای مواجه با بحران برگزار شده است خاطرنشان کرد: تمام هدف ما این است تا بارش برف به خاطره ای شیرین برای شهروندان تبدیل شده و شهروندان از این نعمت الهی لذت ببرند.

شهر رشت 1 - تدوین بودجه سال آینده شهرداری رشت مبتنی بر واقعیت/ انعقاد ۹۸ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری - با مردم

photo 2019 01 15 06 23 07 - تدوین بودجه سال آینده شهرداری رشت مبتنی بر واقعیت/ انعقاد ۹۸ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری - با مردم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.