×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

کاغذ از چین و هند - سه متهم گرانی کاغذ متواری شدند -

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده گروه معروف به سلطان کاغذ گفت: حجم تخلفات این گروه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد بود که البته بعد هم اذعان شد، گسترده‌تر هم هست.

دولت‌آبادی افزود: در بحث کاغذ و ارز اختصاصی، کلا دو نوع پرونده تشکیل دادیم. نخست کسانی که ارز گرفتند و در بازار فروختند و کاغذی وارد نکردند و گروه دوم هم کسانی هستند که ارز گرفتند و کاغذ را با فاکتور جعلی به قیمت آزاد فروختند. عملا هر دو گروه ارز را در بازار وارد نکردند و باعث شدند بازار کاغذ بدتر شود.

دادستان تهران از بازداشت ۱۴ نفر در ارتباط با پرونده واردات کاغذ خبر داد و گفت: سه نفر از متهمان از کشور متواری شدند که پلیس در تعقیب آنهاست.

به گفته وی، در این پرونده افراد ۱۵۰ میلیون دلار ارز گرفتند و چند خانم شرکت را تاسیس و کارت بازرگانی تهیه کردند و بعد از دستگیری هم گفتند اصلا چیزی نمی‌دانیم و در جریان نبوده‌ایم.

دادستان تهران اضافه کرد: دو هزار تن کاغذ در بازار فروخته‌اند و افراد شاخصی هم نبوده‌اند بلکه کسانی بودند که صرفا ارز به آنها اختصاص یافته است.

درباره فیلترینگ اینستاگرام و اینکه در فضای مجازی چه فعالیت‌هایی مصداق رفتار مجرمانه است، گفت: در فضای مجازی ۹۰ عنوان مجرمانه داریم و پرونده‌های وصولی شامل این عناوین است. مثل دسترسی غیرمجاز به داده‌های مخابراتی و سرقت اطلاعات و کلاهبرداری اینترنتی و جرایم ارائه‌دهندگان خدمات رایانه‌ای و تولید آثار مستهجن و هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب، قمار، توهین به مقدسات از این دسته هستند. نمونه‌های زیادی بوده که با یک شایعه جامعه را بهم می‌ریزند. مثلا با یک ادعای شکنجه تمام قوا را درگیر خود می‌کنند.

وی درباره اینکه بنگاه‌های شرط‌بندی به راحتی به سیستم رسمی شاپرک متصل هستند گفت: رصد این سیستم‌ها در اختیار سیستم بانکی است. درباره قمار و شرط‌بندی پرونده‌هایی داریم ما می‌توانیم استعلام بگیریم. وقتی ورود می‌کنیم که ضابطان ورود کرده باشند یا شکایت باشد. ما مستقیم ورود نمی‌کنیم. درباره شرط‌بندی و قمار گزارش‌ها زیاد شده است.

دادستان تهران درباره پرونده طلا فروشی تهران‌پارس گفت : این طلافروشی ۱۴ سال مشغول به کار بوده است و بعدها به کار ساخت‌وساز و پرداخت سود وارد شده است که وظیفه موسسات مالی بوده است. بلافاصله اقدام کردیم. متهم دستگیر شده اموالی کشف شده، مدعی است با فروش اموال می‌تواند بدهی را پرداخت کند. امیدواریم با همکاری شاکیان پول‌ها را برگردانیم.

جعفری دولت‌آبادی درباره ماجرای ذرت‌های دامی گفت: امنیت غذایی با امنیت عمومی مرتبط است و وقتی دستگاه‌ها از جمله سازمان بازرسی و وزارت بهداشت گزارش دادند، اقدامات خوبی انجام شده. دو خط کارخانه متوقف شده است. شنیدیم برخی گفته‌اند این مواد ذاتا برای انسان ضرر ندارد اما استعلام از مراجع مربوطه می‌گوید این کار قطعا تخلف است. هرچند پرونده این تخلف در کرج مطرح است. حسب گزارش‌های وزارت بهداشت، تخلف پذیرفته شده است هرچند ورود این مواد تخلف نبوده است.

وی درباره مفاسد اخیر و ساخت‌وسازهای در لواسان گفت: تهران یک دادسرا دارد و بخش‌های مختلف مثل لواسان مرجع قضایی جدا دارد. باید دید این ساخت‌وسازها فقط در لواسان است، که خیر در همه جای کشور وجود دارد. ساخت‌وساز در مناطق خوش آب‌وهوای کشور وجود دارد. اینکه چرا به این نقطه بیشتر توجه می‌شود به خاطر نزدیکی به تهران است. قطعا این اتفاقات مورد تأیید مرجع قضایی نیست. پرونده‌ای به دادگاه لواسان در این زمینه وارد نشده است.

دادستان تهران درباره عدم بازگشت دلارهای حاصل از صادرات به سیستم نیما و گلایه مسئولان دولتی در این زمینه و اینکه دلارهای صادرات به کشورهای ثالث می‌رود و به ایران نمی‌آید گفت: درباره پتروشیمی یک پرونده مهمی در دست بررسی داریم که در این پرونده بحث‌های مختلفی مطرح است. در ابتدا ارزها را نمی‌دادند. دو صرافی معروف به همراه ۱۵ صرافی دیگر ارزها را به سیستم نیمایی نمی‌دادند که حدود ۸ میلیارد دلار بود که بعد از گزارش رئیس‌جمهور وضعیت بهتر شد. پرونده در نیمه راه است و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد. گزارش‌ها حاکی است برخی صرافی‌ها ارزها را برنگرداند.

جعفری دولت‌آبادی درباره قاچاق دام و گوشت و اینکه شنیده می‌شود چند نفر در تهران عامل قاچاق ۵ هزار رأس دام در روز گفت: اگر کسانی مدعی هستند عاملان اصلی را می‌شناسند باید به مراجع قضایی و نظارتی اطلاع دهند. گزارشی که دریافت کردیم، این است که این اتفاق در مناطق مرکزی رخ می‌دهد. وزارت جهاد، مسئولیت دارد و باید حتما پیگیری کند. ما هم واقعا نگران این وضعیت هستیم.

تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.