×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

te9 - راه اندازی تراموا یکی از مولفه های زیرساخت شهری است/ پروژه تراموا رشت کد دار شد - اولین جلسه کمیته فنی

اولین جلسه کمیته فنی با محوریت بررسی پروژه مطالعات مرحله اول و دوم تراموای رشت با حضور احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی شهر رشت، فرامرز جمشیدپور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، محمد محبتی مدیر پروژه تراموا و کارشناسان شرکتهای بهرو تهران و راههای طلایی البرز و جمعی از متخصصان و کارشناسان مجموعه مدیریت شهردار ی رشت برگزار شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهردار ی رشت_ احمد رمضانپور نرگسی در این جلسه ضمن قدردانی از پیگیری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت و تلاشهای مشاورین پروژه تراموای رشت بیان داشت: پس از آغاز به کار دور پنجم شورای اسلامی شهر رشت، چندین کار و پروژه شاخص در دستور کار قرار گرفت، راه اندازی تراموا که یکی از مولفه های زیرساخت شهری است، در شروع کار شورای پنجم در دستورکار قرار گرفت.

این عضو شورا از کد دار شدن پروژه تراموا رشت خبر داد و تصریح کرد: اگر شهر رشت جز ۹ کلانشهر کشور دیده شود می توان به تخصیص ۱۵۰ میلیون یورویی برای خرید واگن ها امیدوار شد.

رمضانپور نرگسی - راه اندازی تراموا یکی از مولفه های زیرساخت شهری است/ پروژه تراموا رشت کد دار شد - اولین جلسه کمیته فنی

رمضانپور ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت در راستای پروژه تراموا تصریح کرد: برای پروژه تراموا از سوی بانک مرکزی و وزارت دارایی شماره حساب جداگانه ای تخصیص داده شد و تمامی اعتبارات و بودجه ها به این حساب اختصاصی واریز خواهد شد و همچنین از محل اعتبارات جذب شده در این حساب مهندس مشاور اخذ شده است.

این عضو شورا با اشاره به اجرایی شدن ۲۸ کیلومتر از خطوط تراموا در فاز اول خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه با احتساب ۲۰ ایستگاه از مسکن مهر آغاز و تا بعد از فرودگاه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه داده های مناسب از سوی مجموعه مدیریت شهری و تسریع بخشی در ارائه گزارشات صحیح از سوی مشاوران خاطرنشان کرد: با اخذ ردیف بودجه ای پروژه تراموا در آینده نزدیک میتوان از تراموا به عنوان سرمایه ای ناب بهره برد.

te5 - راه اندازی تراموا یکی از مولفه های زیرساخت شهری است/ پروژه تراموا رشت کد دار شد - اولین جلسه کمیته فنی

ضرورت شناسایی و خرید زمین های اطراف پروژه تراموا

فرامرز جمشیدپور نیزدر جلسه فوق با تاکید بر ضرورت گسترش ناوگان عمومی شهر رشت تاکید داشت: این جلسه اولین جلسه کمیته فنی پروژه بررسی مطالعات تراموای رشت است که در آن مشاور به ارائه گزارشات متعدد پرداخت و پس از اعلام نظر کمیته فنی قرار شد که این مطالعات در ۷ حوزه اصلاح گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری رشت در اشاره به جمعیت شناور این شهر تصریح کرد: با توجه به متغیر بودن جمعیت شهر رشت در روز (۱میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) و در شب (۸۰۰ هزار نفر) و همچنین با توجه به افزایش مهاجرت به دلیل تغییرات آب و هوایی و ورود ریزگردها به استان های جنوبی کشور ضرورت دارد تا ضمن هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به جمعیت آماری رشت و حومه تجدید نظر به عمل آید.

فرامرز جمشیدپور تصریح کرد: در مطالعات اولیه طرح جامع و در سامانه اتوبوسرانی تعداد اتوبوسها ۳۰دستگاه عنوان شده و این در حالی است که اکنون ۸۰ دستگاه در حال فعالیت است و تا پایان سال این تعداد به ۱۰۰ دستگاه افزایش یافت.

وی ازلحاظ کردن فرآیند سرمایه گذاری TOD در ایستگاههای تراموا خبر داد و افزود: در راستای کاهش تقاضای سفر با خودروی شخصی و استفاده از وسایل نقلیه موتوری غیرهمگانی ضروری است تا TOD را در ایستگاهها به فاصله ۴۰۰ تا ۶۰۰ متری اطراف ایستگاهها نصب و در زمینه ترغیب شهروندان در پیاده روی،دوچرخه سواری و احداث ساختمان با طبقات بالا با درنظرگیری تراکم گام برداریم.

te2 - راه اندازی تراموا یکی از مولفه های زیرساخت شهری است/ پروژه تراموا رشت کد دار شد - اولین جلسه کمیته فنی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت یادآور شد: قبل از اینکه طرح توسعه تراموا در شهر رشت اتفاق بیفتد شایسته است تا نسبت به شناسایی و خرید زمین های اطراف طرح به خصوص اراضی ملی و زمینهای سپیدرود و… جهت توسعه ایستگاهها و دپو تجهیزات اقدام شود.

جمشیدپور با تاکید بر ضرورت توجه به زمان دسترسی به ایستگاهها توسط مشاور تصریح کرد: مشاور باید در راستای تامین برق یا باطری تراموا به فضای معماری شهر توجه داشته باشد، لذا در این حوزه ضروری است تا هماهنگی های لازم با مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در زمینه عبور سیم ها و کابل های تراموا صورت پذیرد.

وی در ادامه در خصوص سهولت دسترسی مردم به ایستگاههای تراموا خاطرنشان کرد: مشاور باید با پیش بینی چندین سناریو استفاده از پیاده رو یا مسیر وسط خیابان با لحاظ مشکلات اقتصادی اجتماعی در خصوص دسترسی بیشتر مردم به ایستگاهها اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت جلسه بعدی کمیته فنی را ده روز آینده عنوان کرد و گفت: امید است با ساخت پکیچ اقتصادی و ساخت پروژه های ترکیبی بخش زیادی از ازینه های تراموا تامین شود.

te10 - راه اندازی تراموا یکی از مولفه های زیرساخت شهری است/ پروژه تراموا رشت کد دار شد - اولین جلسه کمیته فنی

ضرورت آماده سازی بستر فرهنگی اجتماعی در استفاده از تراموا/ استقبال مداوم مردم رشت از ناوگان لوکس

مدیر پروژه تراموای شهر رشت نیز در این جلسه به ضرورت آماده سازی بستر فرهنگی اجتماعی در استفاده از تراموا خبر داد و گفت: شهر رشت شهر اولین هاست، مردم این شهر از دیرباز به دنبال اولین ها بودند و همواره از امکانات لوکس و جدید استقبال می کنند.

محمد محبتی خاطرنشان کرد: مردم شهر رشت بواسطه تراکم فضای کالبدی و بواسطه نزدیکی فواصل ارتباطی شهری خود، تمایل چندانی به استفاده از اتوبوس از خود نشان نداده و همواره تاکسی و ناوگان جدیدتر از اتوبوس برای آنها جذابیت داشته است.

مدیر پروژه قطار شهری ضمن قدردانی از همکاری مدیران دستگاههای زیرساخت با شهرداری یادآور شد: در جلسه امروز سه موضوع ترافیک، ناوگان و تجهیزات توسط مدیران شهری، مشاور و هیئت همراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با همراهی و مساعدت شرکتهای آب، برق، گازو مخابرات موانع موجود در اجرای پروژه تراموا برداشته شود.

وی افزود: پیشنهاد مشاور در بهره مندی از رفوژ میانی شهر و سیستم برق رسانی و مقدار ولتاژ برقی مورد نیاز از اهم موضوعاتی بود که در این جلسه پرداخته شد.

محبتی از هماهنگی با دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خبر داد و گفت: طی مکاتبات انجام شده با شرکتهای زیرساخت مقرر شد تا با معرفی دو نماینده از سوی این شرکتها و برگزاری جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکتهای زیرساخت نسبت به رفع معارضین موجود در طول اجرای پروژه تراموا گام برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.