چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستگیری فردی که برای رئیس یکی از دانشگاه‌های گیلان مزاحمت ایجاد کرده بود
    30 دی 1397 - 11:45
    شناسه : 146486
    0

    سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با ایجاد مزاحمت در پیام‌رسان خارجی برای رئیس خود مشکل ایجاد کرده بود خبر داد.

    پ
    پ

    بازداشت - دستگیری فردی که برای رئیس یکی از دانشگاه‌های گیلان مزاحمت ایجاد کرده بود -

    سرگرد ایرج پورمستمند با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت و ارائه شکوائیه رئیس یکی از دانشگاه‌های استان در خصوص هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در پیام‌رسان خارجی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پس از پیگیری‌های مستمر عامل انتشار مطالب کذب در تلگرام که از اساتید همان دانشگاه بود و با انتشار مطالبی در تلگرام موجب آزار رئیس خود شده بود را شناسایی کردند افزود: با هماهنگی قضائی متهم در شهرستان رشت دستگیر شد.

    وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار کرد ولی پس از مواجهه با دلایل و مستندات موجود در پرونده، درنهایت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

    سرگرد پورمستمند با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد گفت: مجازات انتشار اکاذیب در فضای مجازی به‌ وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، حبس از نود روز تا دو سال یا جزای نقدی ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال و در صورت امکان، اعاده حیثیت نیز خواهد بود.

    سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در انتخاب پیام‌رسان موبایلی و استفاده از آن‌ها ضمن جدی گرفتن امنیت اطلاعات شخصی، در ارتباط با انتشار و اشتراک‌گذاری تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.