چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت
    08 بهمن 1397 - 16:50
    شناسه : 146953
    0

    نشست بررسی روند مطالعات پروژه قطار شهری رشت ( تراموا ) در دفتر مدیرکل فنی، عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری گیلان برگزار شد.

    پ
    پ

    908067890 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، نشست بررسی مطالعات پروژه قطار شهری رشت با حضور شرکت مشاور، فرماندار شهرستان و مدیران شهرداری در دفتر مدیرکل فنی، عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری گیلان برگزار شد.

    photo 2019 01 27 19 34 06 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    مدیر پروژه قطار شهری: تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا

    محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به مبحث راه اندازی تراموا در رشت از سال ۹۲  اظهار کرد: از اواخر سال گذشته مطالعات احداث تراموا وارد فاز اجرایی شد.

    وی افزود: با ابلاغ شهردار وقت رشت، دکتر نصرتی اینجانب به عنوان مدیر پروژه قطار شهری رشت منصوب شده تا با هم فکری و همگرایی بتوانیم پروژه را به مرحله نهایی برسانیم.

    photo 2019 01 27 19 34 03 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    محبتی با اشاره به اینکه تمام سعی ما این است برای اجرای این پروژه هزینه ها را واقعی ببینیم تصریح کرد: تلاش ما این است برای اجرای این پروژه از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنیم.

    مدیر پروژه قطار شهری شهرداری رشت خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تراموا می تواند مشکل ترافیک رشت را تا حدودی مرتفع کرده و از وضعیت نامناسب فعلی خارج کند.

     photo 2019 01 27 19 33 58 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده برای پروژه قطار شهری بیان کرد: در گام اول جلسه ای با نمایندگان محترم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و طی مکاتبه ای خواستار تخصیص اعتبار مناسب در بودجه ۹۷ برای پروژه قطار شهری رشت شدیم.

    photo 2019 01 27 19 33 51 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    محبتی با اشاره به اینکه در طرح جامع حمل و نقل مبحث انبوه بر ملاحظه شده است مطرح کرد: با جلساتی که با آقای محمدیان دبیر شورای عالی ترافیک کشور برگزار کردیم، با توجه به اینکه بخش اعظمی از ترافیک شهرها به ویژه شهر رشت از حومه و بخش های اطراف شکل می گیرد محور مطالعات تراموا را براساس رشت و حومه آن متمرکز شدیم.

    photo 2019 01 27 19 33 53 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    وی تراموا را بهترین سیستم حمل و نقل فعلی برای حل مشکل ترافیک شهرها دانست و یادآور شد: شهر رشت این قابلیت را دارد تا پروژه بزرگ تراموا به صورت پایلوت در آن اجرا شود.

    مدیر پروژه قطار شهری شهرداری رشت با تاکید بر نگاه گردشگری و ابعاد فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه تراموا گفت: پروژه تراموا در رشت می تواند به منطقه آزاد انزلی نیز دسترسی یابد و در این خصوص جلساتی را با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار خواهیم کرد.

    photo 2019 01 27 19 34 01 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    فرماندار شهرستان رشت: تسریع بر آغاز عملیات اجرایی تراموا قبل از اتمام دولت

    میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با قدردانی از زحمات مدیر و مشاور پروژه قطار شهری اظهار داشت: امروزه مبحث ترافیک از مهمترین مشکلات شهری محسوب شده و مطالبه جدی شهروندان تلقی می شود.

    وی افزود: دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور نیز نظر مساعدی برای اجرای پروژه قطار شهری در رشت داشته و از حمایت های ایشان نیز بهره مند خواهیم شد.

    photo 2019 01 27 19 34 09 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه تراموا بیان کرد: باید قبل از اتمام دولت عملیات اجرایی پروژه تراموا آغاز شود و نباید با درگیر شدن در بروکراسی اداری زمان را از دست بدهیم.

    مومنی زاده با تاکید بر نگاه بلند مدت در اجرای پروژه تراموا خاطرنشان کرد: باید با توجه به زیرساخت لازم افق ۲۰ الی ۳۰ سال آینده را در مطالعات تراموا درنظر گرفته و همچنین با توجه به پیوستگی بخش ها در شهرستان رشت محور مطالعات برمبنای شهرستان رشت صورت گیرد.

    photo 2019 01 27 19 33 49 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    کیوان هاتفی نژاد مشاور پروژه قطار شهری با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سیستم ریلی (تراموا) جمعیت شهری بالغ ‌بر یک‌ میلیون نفر تعریف ‌شده است افزود: در سال‌های گذشته مطالعات ترافیکی رشت انجام ‌شده و نتایج حاصل آن مبنی به راه‌اندازی انبوه بر در رشت است.

     photo 2019 01 27 19 34 11 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    وی با اشاره به اینکه هزینه احداث تراموا در مقایسه با هزینه احداث مترو ناچیز است بیان کرد: وزارت کشور به دنبال این است شهرهایی مانند رشت به استفاده از تراموا سوق دهد و اجرای پایلوت تراموا در رشت می تواند به الگویی به سایر شهرهای کشور تبدیل شود.

     photo 2019 01 27 19 33 56 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    هاتفی نژاد با تشریح مطالعات انجام شده برای پروژه تراموا گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده برای راه‌اندازی تراموا در رشت باید ۲۰ ایستگاه احداث کنیم که هزینه‌ای ۶ میلیارد تومانی برای احداث ایستگاه‌ های آن برآورد شده است.

     photo 2019 01 27 19 33 46 - تعریف هزینه واقعی برای اجرای پروژه تراموا رشت - تراموا رشت

    مشاور پروژه قطار شهری تصریح کرد: با قرارداد منقعد شده مقرر شد در ۱۲ ماه در طی دو مرحله مطالعات پروژه تراموا را انجام دهیم و تا کنون ۸۰ درصد مطالعات ترافیکی تراموا انجام شده و در ۲۰ روز آینده مطالعات ترافیکی به اتمام می رسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.