×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

- تهدید تلگرام برطرف شده است - تلگرام

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در مراسم رونمایی از بستر اقتصاد دیجیتال ققنوس، با بیان اینکه سونامی نخست در کشور از سال ۱۳۷۵ با ورود اینترنت به ایران بود، اظهار کرد: در ابتدا نگران بودیم که این بستر در برخی شهرهای مذهبی تحریم شود، اما دیدیم که علما این را بیشتر فرصت تلقی کردند تا تهدید.

وی با اشاره به سونامی دوم در فناوری ایران، تصریح کرد: سونامی دوم با آمدن وب۲ و با محصولاتی مثل ویکی پدیاو تلگرام بود که باعث شد سونامی ارتباطات داشته باشیم.

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه ما کشور خاصی هستیم که ۴۰ سال است تهدید می‌شویم، گفت: چون گرفتار تحریم هستیم تهدید این فناوری‌ها بیشتر از فرصت‌ها گریبان‌گیر ما می‌شود.

شهریاری با اشاره به فناوری بلاک‌چین که به عنوان سونامی سوم وارد کشور شده است، ادامه داد: من هنوز اسم دقیقی برای این سونامی پیدا نکرده‌ام، البته به آن زنجیره بلوک می‌گویند اما من اسمی را با عنوان زنجیره همتایان برای آن پیشنهاد می‌کنم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم، گفت: خوشحالی من از بابت تولید رمزپول یا تأسیس نهادی که متولی این امر باشد، نیست؛ بلکه از این بابت است که در آینده نزدیک برخی سازوکارهای ارتباطی دچار گسستگی می‌شوند که اگر امروز آن را مدیریت نکنیم، مشکلی شبیه تلگرام پیش می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: البته باید بگویم که امروز تهدید تلگرام برطرف شده و موضوعی که یک روزی تهدید بود و کف خیابان را در اختیار دشمنان قرار می‌داد را امروز از طریق خود تلگرام مدیریت می‌کنیم.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.