×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

گازرسانی - گیلان سرسبز در گازرسانی هم سبز شد - حسین اکبر

حسین اکبر روز شنبه در گفت و گویی افزود: همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همه شهرهای استان به غیر از ماسوله به دلیل دارا بودن بافت تاریخی، یک هزار و ۹۶۴ روستای استان (۹۴.۶ درصد) از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این شرکت گاز گیلان علاوه بر گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی، بیش از ۷۳ هزار واحد تجاری و پنج هزار و ۷۳۱ واحد صنعتی را گازدار کرده و به ۹۶ جایگاه CNG که یک سوم سوخت ناوگان حمل و نقل را تامین می کنند، گازرسانی کرده است.

وی تصریح کرد: جذب بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی، اجرای بیش از ۲۰ هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری و نصب بالغ بر ۵۸۰ هزار انشعاب گاز، بیانگر ۳۵ سال تلاش بی وقفه خدمتگزاران ملت در شرکت گاز در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم استان می باشد.

اکبر با اشاره به آغاز فعالیت گازرسانی در گیلان به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۳ اظهار داشت: گازرسانی به مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی در قالب توسعه عدالت و استفاده مردم از امکانات آغاز شد و شهرهای آستارا، منجیل، لوشان به عنوان اولین شهرهای استان قبل از برنامه پنج ساله اول از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی برخورداری از نعمت گاز را همواره یکی از مهم ترین خواسته های مردم بویژه روستاییان عنوان و تصریح کرد: برهمین اساس؛ با روی کار آمدن دولت یازدهم در راستای تحقق بخشیدن به این خواسته مهم، حفظ و صیانت از محیط زیست، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد آسایش و رفاه برای تمامی اقشار جامعه، پروژه بند«ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ جهت گازرسانی به روستاها تعریف شد که مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده ، خوشه هایی در قالب دو فاز طراحی شد، اظهار داشت : در فاز اول تعداد ۴۷ خوشه برای گازرسانی به بیش از ۷۰۷روستا با ۱۰۲ هزار خانوار و در فاز دوم ۱۸۶روستا با ۲۰ هزارخانوار طراحی و کلنگ اجرای این پروژه در تیر ماه سال ۹۴ در روستای شیرجو پشت لاهیجان به زمین زده شد.

اکبر نتیجه اجرای این طرح عظیم را جهشی بزرگ در گازرسانی به روستاها دانست و خاطر نشان کرد: هم اکنون با اقدامات انجام شده ؛ شرکت گاز استان در یکی از شرکت های برتر خدماتی برتر در کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان تصریح کرد: گازرسانی به ۲۸۵ روستا در سال ۹۴ ، گازرسانی به ۲۷۰ روستا در سال ۹۵ و بهره مندسازی ۱۱۸ روستای سخت گذر و کوهستانی در سال های ۹۶ و ۹۷ تنها گوشه ای از اقدامات شرکت در راستای بهره مندی مردم استان از نعمت گاز در سال های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت گاز گیلان هم اکنون به پایان عملیات توسعه ای خود نزدیک شده ولی این پایان راه نیست ، اظهار داشت: این شرکت هدف مهم دیگری را در دستور کار خود قرار داده و آن اجرای پروژه های کیفی متنوع در جهت ارائه خدمات پایدار و افزایش رضایت مندی مشترکان است.

وی ادامه داد: طرح قرائت و چاپ همزمان صورتحساب گاز، سامانه مکانیزه پاسخگویی به شکایت ها، اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز، اجرای سیستم مرکز پیام و اتفاقات متمرکز ، سیستم قرائت از راه دور جایگاه های سی ان جی، بهینه سازی مصرف ،سوخت گرمکن های ایستگاه های تقلیل فشار گاز از جمله طرح های آینده این شرکت می باشد.

اکبر با بیان اینکه شرکت گاز گیلان به لحاظ کمی و کیفی عملکرد مناسبی را در طول حیات خود، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به نمایش درآورده، گفت: گازرسانی به یک هزار و ۹۶۴ روستا و افزایش درصد برخورداری گاز خانوارهای روستایی به ۹۴ و شش دهم درصد در حوزه کیفی، دریافت تندیس پنج ستاره در جشنواره سرآمدی و بهبود شرکت ملی گاز ایران و صنعت نفت، دریافت تندیس زرین خدمات سبز به عنوان تنها واحد خدماتی برگزیده در کشور و کسب رتبه برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان نشان دهنده عملکرد شرکت گاز گیلان می باشد.

وی از تمامی مشترکان و مسئولان خواست تا با اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، ضمن استفاده از این نعمت الهی برای سالیان متمادی آن را برای نسل های بعدی نیز حفظ کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.