پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آقای وزیر کشور، عید آمد و رشت بی جان شهردار ندارد / شهر خلاق خوراک در ژولیدگی محض!
    14 بهمن 1397 - 13:29
    شناسه : 147231
    0

    انتظار می رود وزارت کشور با جدیت به نظر اکثریت شورای اسلامی شهر رشت که برخواسته از رای مردم و قانون است تمکین کرده و به غوغاسالاران سیاسی و منفعت طلب توجهی نداشته باشد.

    پ
    پ

    پیاده راه رشت - آقای وزیر کشور، عید آمد و رشت بی جان شهردار ندارد / شهر خلاق خوراک در ژولیدگی محض! - رشت

    علی محمدیان: ماه های متمادی است که کلانشهر رشت شهردار ندارد.

    پس از استعفای دکتر مسعود نصرتی، قائم مقام کنونی سازمان شهرداری های کشور از کسوت شهرداری رشت، شورای اسلامی این شهر علی بهارمست را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد تا روند قانونی انتخاب شهردار جدید صورت پذیرد.

    پس از کش و قوس فراوان با ۶ رای از ۱۱ رای اعضای شورای اسلامی شهر رشت حامد عبداللهی، یکی از اعضای این شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شد و مدارک طی انجام تشریفات و مراحل قانونی جهت صدور حکم به وزارت کشور ارسال شد.

    با توجه به عدم موافقت وزارت کشور با حامد عبداللهی جهت تصدی شهرداری رشت، شورا نشینان برآن شدند تا فورا شهردار جدیدی برگزینند.

    این بار نیز ۶ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت حجت جذب را که یکی از این اعضای شش نفره بود، به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب کرده و مدارک وی نیز جهت صدور حکم تصدی شهرداری به وزارت کشور ارسال شد که پس از گذشت یک ماه هنوز حکم شهردار جدید رشت از سوی وزارت کشور صادر نگردیده است و این در صورتی است که کمتر از ۵۰ روز به عید باستانی نوروز و آمادگی کلانشهر توریستی ای در شمال کشور، مانند رشت که به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو نیز ثبت شده، مانده است.

    اتمام مهلت قانونی سرپرستی بهارمست در شهرداری رشت و تحمیل فشار های زیاد بر او و عدم علاقه وی به ادامه کار بعنوان سرپرست شهرداری و سردرگمی مدیران میانی شهرداری به منظور ارائه طریق و هدایت مدیر ارشد شهری در این فصل از سال، انتظار رشتوندان را از وزارت کشور بالا می برد تا هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف شهردار رشت اقدام کند.

    دغدغه مسئولان استان و شورا نشینان و مردم در کمتر از ۵۰ روز مانده به عید کاملا منطقی و درست است که حداقل برای آماده سازی سیما و منظر شهری و برای پذیرایی از میهمانان میلیونی نوروزی حداقل های لازم را انجام دهند تا به آبروی گیلانیان و رشتوندان که به فرهنگ و میهمان نوازی شهره هستند خدشه ای وارد نشود.

    تماس ها و پیام های مکرر شهروندان با این رسانه و خبرنگاران ما در سطح شهر، نشان از ابراز گله مندی شدید شهروندان از بلاتکلیفی مدیریت شهری و نابسامانی امور دارد که این موضوع در هفته گذشته نیز به خطبه های نماز جمعه شهر رشت کشیده شده و آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از این بی تفاوتی به شدت انتقاد کرد.

    انتظار می رود وزارت کشور به خواسته های به حق شهروندان فرهیخته رشتی گوش فرا داده و کمک کند که در آستانه عید باستانی نوروز، کلانشهر بی جان رشت بیشتر از این در منجلاب پسرفت فرو نرود.

    آقای وزیر ،رشت خسته جان پس از بحران هایی مدیریتی که پشت سرگذاشته و کوهی از بدهی توسط مدیریت ناصحیح گذشته که تاوانش را نیز پس داد بر دوش این شهرداری سنگینی می کند، نیاز به یک مدیر جهادی و آگاه به مجموعه شهرداری و شورا و همچنین شهرستان و استان دارد تا بتواند با روحیه انقلابی و عزم جدی این شهر جنگ زده را به وضعیت عادی و نه توسعه برساند.

    چرا که شهر رشت در حال حاضر وضعیت بحرانی داشته و نیاز به مدیری جهادی و پاک دست دارد تا با توجه به شناخت همه جانبه اش از شهرداری و شورا بتواند این کشتی به گل نشسته را نجات داده و سپس با کمک همه دلسوزان شهر و استان در مسیر توسعه قرار دهد.

    حجت جذب با توجه به اینکه دو دوره عضو شورای اسلامی شهر رشت بوده و همچنین ریاست شوراهای اسلامی شهرستان رشت را بر عهده داشته است و از پشتوانه های فرا شهری و فرا استانی نیز برخوردار است قطعا می تواند این کشتی به گل نشسته را به ساحل نجات هدایت کند و پیش داوری درباره توانمندی افراد نیز امری غیر حرفه ای و غیر اخلاقی است چرا که در صورت عدم توانمندی مدیر شهری شورای شهر می تواند ظرف کمتر از یک ماه شهردار خود را عزل نموده و شهردار جدید انتخاب نماید.

    انتظار می رود وزارت کشور با جدیت به نظر اکثریت شورای اسلامی شهر رشت که برخواسته از رای مردم و قانون است تمکین کرده و به غوغاسالاران سیاسی و منفعت طلب توجهی نداشته باشد که عملکرد وزارت کشور نیز تاکنون در بزنگاه های خاص بر اساس منافع مردم بوده است و انتظار می رود این بار نیز منافع نزدیک به یک میلیون نفر از رشتوندان را به منافع عده ای منفعت طلب ترجیح دهد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.