جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستگیری اخاذ یک‌میلیاردی در رشت
    17 بهمن 1397 - 19:18
    شناسه : 147513
    1

    سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که در پیام‌رسان واتس آپ و ایمو با تهدید اقدام به اخاذی یک میلیارد ریالی کرده بود خبر داد.

    پ
    پ

    - دستگیری اخاذ یک‌میلیاردی در رشت - hohb

    سرگرد ” ایرج پورمستمند ” با اعلام این خبر گفت : نماینده یکی از شرکت‌های محصولات غذایی با ارائه گزارش قضائی به این پلیس، عنوان داشت که شخصی در شبکه اجتماعی واتس آپ و ایمو اقدام به تهدید و اخاذی از وی به مبلغ یک میلیارد ریال کرده است، بررسی موضوع به‌صورت وِیژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار استان قرار گرفت.

    این مقام انتظامی افزود: با تلاش کارشناسان خبره پلیس فتا، طی یک فرایند پیچیده فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

    وی تصریح کرد: متهم 50 ساله در بررسی فنی پلیس پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال، ناگزیر به جرم خود اعتراف کرد و به همراه پرونده مربوطه به مراجع قضائی معرفی شد.

    سرگرد پورمستمند در ادامه خواستار توجه جدی مردم به هشدارهای پلیس فتا شد و بیان داشت: تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی، شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی شود، خواه تهدیدکننده به این واسطه تقاضای مال به‌قصد اخاذی کرده و یا نکرده باشد، جرم مستقلی است که بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی هفتادوچهار ضربه شلاق یا دو سال حبس برای آن در نظر گرفته‌شده است.

    سرپرست پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول عقلی و فنی در انتخاب و استفاده درست از پیام‌رسان‌های تلفن همراه، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی خود را جدی گرفته و در ارتباط، انتشار و اشتراک اطلاعات، تقوای رسانه‌ای را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از طریق نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.