جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاهش ۱۲ درجه‌ای دما و موج بارش‌ها در راه گیلان
    20 بهمن 1397 - 14:00
    شناسه : 147613
    0

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خبر داد.

    پ
    پ

    رشت باران - کاهش ۱۲ درجه‌ای دما و موج بارش‌ها در راه گیلان - باران

    محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت توده‌هوای سرد و بارشی از امروز در منطقه است.

    وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته در بعضی از نقاط استان، به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها کاهش دما، افزایش ابر، وزش باد و بارندگی شدید پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه از روز یک‌شنبه بارش در ارتفاعات بالاتر از یک هزار و ۵۰۰ متر به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

    دادرس با اشاره به اینکه مسئوولان آمادگی‌های لازم را داشته باشند افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

    وی با تأکید بر اینکه در این مدت دریا مواج و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست گفت: به دلیل احتمال بارندگی شدید مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئوولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی انجام دهند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

    دادرس بابیان اینکه مسئوولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند گفت: هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

    فارس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.