×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

زدایی - چگونه بدن را سم زدایی کنیم؟ - سم زدایی

قبل از اینکه بخواهید رژیم سم زدایی خود را آغاز کنید بهتر است با رعایت نکات زیر بدنتان را برای سم زدایی آماده کنید.
به رژیم غذایی خود وقت بدهید:

بر اساس گفته برخی از پزشکان طب سنتی، به سرعت وارد برنامه پاکسازی و سم زدایی شدن می‌تواند منجر به سردرد، نفخ یا یبوست شود.

برای اینکه بتوانید این نشانه‌ها را کمتر کنید، آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که سه الی چهار روز قبل از آغاز سم زدایی، به آرامی چند مورد از غذاها همچون قهوه، الکل، شکر، گندم، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، اسیدهای چرب ترانس، غذاهای آماده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

بیشتر بخوانید:
اینفوگرافیک / چهار نشانه احتمالی آسم

برخی از افراد مصرف پروتئین‌های حیوانی همچون گوشت گاو را نیز محدود می‌کنند. سعی کنید بیشتر از سبزیجات خام، سالاد یا سبزیجات آب پز استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید در این زمان از شر غذاها یا نوشیدنی‌هایی که باعث تحریک اشتهای شما می‌شوند خلاص شوید.برنامه غذایی خود را برای یک هفته آماده کنید و زمانی را برای خرید از فروشگاه اختصاص دهید.

اگر به طور طبیعیاز محصولات ارگانیک استفاده نمی‌کنید به دنبال خرید این نوع محصولات باشید. اگر نمی‌توانید تمامی محصولات را به صورت طبیعی و ارگانیک تهیه کنید، میوه و سبزیجات را به درستی بشویید تا از شر میکروب‌ها و سایر مواد آلوده و شیمیایی خلاص شوید.

اگر در حال انجام پاکسازی و سم زدایی از بدن خود هستید، یک منوی ساده را انتخاب کنید. اگر قصد دارید پاکسازی را تنها از طریق نوشیدنی‌ها انجام دهید، محصولات و بطری‌ها را آماده کنید.
جلوگیری از بروز نشانه‌های مصرف نکردن کافئین:

اگر از نوشیدنی‌های کافئین دار به صورت منظم استفاده می‌کنید، ممکن است با نشانه‌هایی همچون سردرد، خستگی و سایر نشانه‌های مصرف نکردن کافئین مواجه شوید. برای جلوگیری از بروز این نشانه‌ها بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

مصرف کافئین خود را به طور تدریجی کم کنید.
سعی کنید قهوه را با سایر نوشیدنی‌ها جایگزین کنید. به عنوان مثال، سعی کنید یک لیوان نوشیدنی کم کافئین مصرف نمائید.
از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که کافئین کمتری دارد. به عنوان مثال می‌توانید از چای سبز، چای سفید یا چای اولانگ استفاده کنید.
اگر دوست داشتید می‌توانید از نوشیدنی‌های گیاهی بدون کافئین استفاده نمائید.

آب بیشتری بنوشید:

بدن شما برای انجام پاکسازی و سم زدایی به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن آب بیشتر به نگهداری آب بدن کمک می‌کند وممکن است به دفع سموم از بدن نیز کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که حداقل هشت لیوان آب سالم در روز می‌نوشید. همچنین سعی کنید یک لیوان آب ولرم یا آب به همراه لیموی تازه بنوشید.

برای سم زدایی موفق از ابزارهای مناسب استفاده کنید:

برخی از تمرین‌ها می‌تواند به پاکسازی سموم از بدن در طول این رژیم به شما کمک کند. به عنوان مثال لایه برداری از پوست با یک برس قبل از دوش گرفتن عالی خواهد بود.

برای بهبود آرامش در طول پاکسازی، سعی کنید اسانس‌هایی را برای اضافه کردن به حمام خود یا ماساژ بخرید. روغن اسطوخودوس برای رهایی از سردردهای ناشی از مصرف نکردن کافئین مفید خواهد بود.

باید بدانید که چه چیزهایی را قطع نکنید:

داروهای تجویزی از طرف پزشک رادر طول رژیم پاکسازی خود قطع نکنید. مصرف نکردن برخی از داروهای خاصممکن است عوارض جدیبه همراه داشته باشد یا حتی زندگی فرد را تهدید نماید.

هشدار: مطالبی که در این مقاله بیان شد تنها برای آگاهی افراد است و نباید جایگزین درمان‌های پزشکی شود. بهتر است قبل از آغاز هر نوع رژیمی با پزشک خود مشورت نمائید. توصیه‌های پزشکی را در این مورد جدی بگیرید و سعی کنید به دقت آن را دنبال نمائید.

منبع: مجله سلامت

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.