سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برگزاری انتخابات مجلس به روش فعلی پاسخگوی جامعه نیست
    25 بهمن 1397 - 2:35
    شناسه : 147838
    0

    نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم معتقد است استانی شدن انتخابات مانعی برای حضور جوانان در انتخابات نبوده و لیست‌های انتخاباتی می‌توانند از ظرفیت جوانان استفاده کنند.

    پ
    پ

    ندیمی 2 - برگزاری انتخابات مجلس به روش فعلی پاسخگوی جامعه نیست - انتخابات مجلس

    ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه‌ملت، در تحلیل طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ۵ دوره اخیر به دو دلیل با برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی موافق هستند که نخستین دلیل آن پاسخگو نبودن روش انتخابات فعلی است.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبانی که سابقه حضور در مجلس را داشته اند معتقدند برگزاری انتخابات به روش فعلی خروجی ندارد، یادآور شد: علیرغم اینکه نمایندگان می دانند با روش جدید شاهد ریزش قابل توجهی در دوره آتی خواهند بود با این حال طرح استانی شدن انتخابات را دنبال می کنند چرا که به نفع مملکت است.

    مشکل مردم قومیت‌ها نیست، سفره است

    وی ادامه داد: آن دسته از مخالفانی که معتقدند طرح استانی شدن انتخابات پایه شهرستانی ندارد در اشتباه هستند چرا که افراد باید بعد از کاندید شدن ۱۰ تا ۲۰ درصد آرای شهرستان را کسب کنند که البته در این میزان باید به توافق رسید همچنین باید میزان رأیی نیز در سطح استان از آن خود کنند.

    ندیمی در ادامه با بیان اینکه برخی مخالفان معتقدند استانی شدن انتخابات باعث اختلاف قومیتی می شود، اظهار داشت: مشکل مردم مشکل قومیتی نیست بلکه مشکل سفره است از این رو نمی تواند منجر به درگیری های قومیتی شود چرا که مردم یاد گرفته اند به صلاحیت افراد رأی دهند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که ممکن است با استانی شدن انتخابات صرفا افراد مشهور حائز رأی شوند، ابراز داشت: اگر مردم می خواستند به اشتهار کاندیداها رأی دهند به نمایندگان کنونی شهر خود رأی می دادند در حالی که باید تأثیر فضای مجازی را نیز در این زمینه نادیده نگرفت چرا که همانند دوره های قبل افراد نمی توانند به صورت پنهانی خود را معرفی کنند.

    وی ادامه داد: برخی می گویند امکان حضور از جوانان گرفته می شود در حالی که در شیوه فعلی نیز اگر قرار باشد اقبال به سمت جوانان نباشد در مدل استانی-شهرستانی نیز اقبالی نخواهند داشت ضمن اینکه مجلس محل تصمیم سازی است و باید افراد مجرب وارد آن شوند.

    لیست‌های انتخاباتی می‌توانند از ظرفیت جوانان بهره ببرند

    ندیمی همچنین به اهمیت نقش کمپین ها اشاره و بیان کرد: در حال حاضر جوانان قدرت بالایی در ایجاد کمپین ها دارند و از همین طریق نیز می توانند در سطح استان برای رأی آوری استفاده کنند چنانچه این قشر در تصمیم سازی ها نیز بسیار تعیین کننده هستند لذا استانی شدن انتخابات مانع حضور جوانان در مجلس نیست ضمن اینکه لیست های استانی می توانند جوانان را نیز در لیست خود جای دهند.

    مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه در پایان با بیان اینکه استانی شدن انتخابات یک روش کاملا ایده آل نیست، خاطرنشان کرد: با این حال این حرکت یک گام به جلو است و در آینده می تواند بعد از یک دوره اجرای آزمایشی ایرادهای خود را شناسانده و نمایندگان در صدد برطرف کردن آن برآیند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.