×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- تایید شکست دومین پرتاب ماهواره ایران - پرتاب ماهواره

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی تفضیلی با شبکه ان بی سی، به آمریکا و متحدانش هشدار داد که آغاز جنگ با ایران همانند خودکشی است و اظهار کرد که واشنگتن وسواس بیمارگونه‌ای نسبت به ایران دارد.

  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه ان بی سی گفت: همان کسانی که پشت پرده جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ بوده‌اند، در حال حاضر نیز به دنبال جنگ هستند.

وی تصریح کرد: من منظورم دولت ترامپ نیست. منظورم افرادی در داخل دولت ترامپ است که می‌خواهند همان فرجام را تکرار کنند و خود باور دارم که در این راه شکست خواهند خورد.

محمدجواد ظریف در ادامه نسبت به سر عقل آمدن آمریکا ابراز امیدواری کرد، اما هشدار داد که درگیر شدن در جنگی با ایران همانند خودکشی است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین احتمال مذاکره مجدد بر سر برجام را رد  و تصریح کرد: توافق هسته‌ای نتیجه سیزده سال مذاکره است. ما به توافقی رسیدیم که سندی صد و پنجاه صفحه‌ای بود، نه همانند آن سند دوصفحه‌ای که دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی امضا کرد.

ظریف با اشاره به توافق‌هایی که ترامپ از آن خارج شده است، گفت: ترامپ از هر توافقی که فکرش را می‌کنید خارج شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نشست ورشو را یک شکست بزرگ خواند و تاکید کرد که چگونه آمریکا بر سر مسئله ایران، در جهان منزوی شده است.

وی در این مصاحبه درباره برنامه موشکی ایران و موفقیت آمیز نبودن دو مورد اخیر پرتاب ماهواره از سوی ایران گفت که ممکن است موفقیت آمیز نبودن پرتاب این ماهواره ها نتیجه خرابکاری احتمالی آمریکایی ها بوده باشد اما هنوز در این باره مطمئن نیستیم.

وی در این‌باره گفت: کاملاً امکانش وجود دارد. ما هنوز نمی‌دانیم. باید این مسئله را به دقت بررسی کنیم.

 گفتنی است روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اختصاصی مدعی شده آمریکا برای اخلال در برنامه موشکی ایرانعملیاتی فوق‌سری در دست دارد و تلاش می‌کند با وارد کردن قطعات قلابی به ایران موشک‌های ساخت این کشور را معیوب کند.

نیویورک‌تایمز، روز چهارشنبه (۱۳ فوریه) در گزارش اختصاصی خود نوشت: «کاخ‌سفید از زمان ورود دونالد ترامپ به عملیات آمریکا برای خراب‌کاری در برنامه موشکی و راکتی ایران شتاب بخشیده است.»

نیویورک‌تایمز مدعی است این اطلاعات را از مقام‌های سابق و فعلی دولت آمریکا به دست آورده که به این روزنامه گفته‌اند این عملیات سری بخشی از تلاش آمریکا برای تضعیف نظامی ایران و ضربه به اقتصاد این کشور است.

گفتنی است محمد جواد ظریف در این گفت و گو به آمریکا و متحدانش هشدار داد که آغاز جنگ با ایران، به مثابه یک خودکشی خواهد بود.

ایران آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.