×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

451054 - استیضاح؛ سلیقه شخصی یا موقعیت ناشناسی -

محمد علی وکیلی  اظهار کرد: ظاهراً آقای ذوالنور در حاشیه جلسه علنی صبح امروز یک شنبه به دنبال جمع آوری امضا برای طرح استیضاح رئیس جمهور است.

نماینده دیگری در مجلس نیز در این‌باره به ایسنا گفت که ذوالنور از نمایندگان می‌خواهد طرح استیضاح رئیس جمهور را امضا کنند.

به گفته‌ی وی مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله دلایل توجیهی برای طرح این موضوع عنوان شده است.

همچنین سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از نمایندگان استیضاح رییس جمهور را در ۱۴ محور کلید زده‌اند که این موضوع اصلاً ارتباطی با فراکسیون ولایی ندارد.

وی دامه داد: موضوع استیضاح رییس جمهور در فراکسیون ولایی مطرح نشده است و تصمیم فراکسیونی نیست، بلکه تعدادی از نمایندگان بنا به تصمیم شخصی خود این کار را انجام داده‌اند.

ذوالنور همچنین در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: تاکنون طرح استیضاح رییس جمهور، به امضای ۱۰ نماینده رسیده است.

وی افزود: این استیضاح ۱۴ محور دارد که از جمله آن علت عدم برخورد با گرانی ها، افزایش لجام گسیخته قیمتها، سوء مدیریت در بازار ارز و سکه و بیکاری است.

اما کسی که به دنبال این استیضاح است، کیست؟

مجتبی ذوالنور که در اسفند ۱۳۹۴ توانست به عنوان نماینده مردم قم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند و به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این حق را بر خود قائل شد که در امور مختلف عرصه سیاست خارجی کشور اقدام به موضع‌گیری کند، فردی است که به مانند دیگر هم مسلکان سیاسی‌اش هویت سیاسی خود را در استکبارستیزی و سر دادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا تعریف کرده و با پوشیدن چنین قبایی توانسته در مناصب سیاسی کشور به جایگاه نسبتاً تأثیر گذاری دست پیدا کند. او همچون دیگر دوستانش در طی این سال‌ها بعضاً با زدن اتهام‌هایی چون همسویی با غرب و آمریکا و یا فتنه‌گر توانسته دیگر رقبایش را از صحنه سیاسی کشور حذف و یا حضورشان را کمرنگ کند. زمانی هم موضع‌گیری کرد که تاکنون سندی برای آن ارائه نداده، پاس گلی را به رئیس‌جمهور نئومحافظه‌کار آمریکا علیه منافع جمهوری اسلامی ایران داد که اگر یکی از رقبای سیاسی جریان همسو با او این کار را انجام داده بود قطعاً او و دوستانش با نطق‌های آتشین گوش فلک را در راستای محکوم کردن این اتفاق کر می‌کردند و به مجازاتی کمتر از حذف او از صحنه سیاسی کشور قانع نمی‌شدند؛ او مدعی شده بود که در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام، آمریکا به ۲۵۰۰ نفر از ایرانیان از جمله خانواده مقامات ایرانی امتیاز شهروندی آمریکا را اعطا کردند.

این نماینده مجلس در شرایطی به دنبال استیضاح رییس‌جمهور است که رهبر انقلاب اسلامی اخیراً با اشاره به اختلاف سلیقه‌های موجود در کشور و در دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کردند که در شرایطی که پای انقلاب و نظام به میان می‌آید، همه اختلاف‌ها باید رنگ بازد و همه در کنار هم به میدان آیند.

ایشان همچنین در توصیه‌ای درباره راه‌پیمایی ۲۲ بهمن افزودند: ممکن است کسانی به هر دلیل و منطق و مبنایی، از فلان مسئول یا فلان آقا خوش‌شان نیاید اما نباید با شعار دادن بر ضد او، راه‌پیمایی را به مظهر اختلاف و درگیری تبدیل کنند، چراکه این حرکت پُرشور ملی باید همچنان باعظمت و وحدت ادامه یابد.

باید توجه داشته باشیم که در شرایط فعلی و با توجه به شرایط موجود در کشور توصیه های رهبری را باید فصل الخطاب قرار داد و با همیاری و همکاری همگانی برای حل مشکلات کشور همت گماشت و از پرداختن به حاشیه های وقتگیر و بیحاصل پرهیز کرد.

ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.