×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

 دو نماینده گیلان در طرح برکناری رئیس جمهور - حضور دو نماینده گیلان در طرح برکناری رئیس جمهور - با مردم

به گزارش «بامردم» به نقل از سایت خبر فوری؛ مشکلات سیاسی و اقتصادی این روزهای کشور که با تحریم‎های یکجانبه آمریکا همراه است نقدهای بسیاری را علیه دولت از سوی مردم و جریانات سیاسی به خصوص تندروهایی چون جبهه پایداری فراهم کرده است رویکردی که جنبه عملی آن امروز با جمع‌آوری امضا برای طرح عدم کفایت رئیس‌جمهوراز سوی مجتبی ذوالنوری از نمایندگان وابسته به جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است و تا به این لحظه نیز ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس از جمله افرادی چون حسن نوروزی، محمدعلی پورمختار، الهیار ملکشاهی و هدایت‌الله خادمی، حاجی دلیگانی، جبارکوچکی‌ن‍ژاد،هاجرچنارانی، ذبیح‌الله نیکفرو ضیاء‌الله اعزازی این طرح را امضا کردند.

اما اینکه آیا بازهم نمایندگان به مانند طرح سوال از رئیس‌جمهور در جهت طرح استیضاح و عدم کفایت وی نیز موفق خواهند بود چالش‌های سختی را پیش روی آنها قرار داده است چرا که اکثریت نمایندگان مجلس در جناح‌های سیاسی مختلف از جمله اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مخالف این طرح در شرایط فعلی هستند و حتی افرادی چون حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی در گفت و گو با یکی از سایت‎های خبری از مخالفت فراکسیون ولایی با طرح استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهور سخن گفته و این طرح را یک رویکرد شخصی دانسته است و تاکید کرده که این اقدام یک تصمیم شخصی است که فراکسیون ولایی در آن هیچ نقشی ندارد.

در گفت و گو با محمدجواد کولیوند از چهره‌های اصولگرای و عضو فراکسیون مستقلین مجلس درباره نظر مجلس پیرامون این طرح به گفت و گو پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه اصلا در شرایط فعلی اتخاذ رویکردهایی چون عدم کفایت رئیس‌جمهور به صلاح نیست اظهار کرد: در وضعیت فعلی ما باید وحدت عملی خود را حول محور رهبری حفظ کنیم تا بتوانیم از پس مشکلاتی که در کشورمان وجود دارد وارد عمل شویم.

عضو فراکسیون مستقلین افزود: اگرچه ما هم به عنوان نمایندگان مجلس بابت گرانی‌ها، اشتغال و معیشیت مردم گله داریم اما در فضای فعلی قطعا به صلاح مملکت نیست و سبب ضربه زدن به منافع ملی کشور و انسجام داخلی خواهد شد.

کولیوند با اشاره به اینکه ذوالنور نماینده قم طرح عدم کفایت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی را مطرح کرده است، تصریح کرد: بالاخره برخی از نمایندگان مستقل هستند وعلاقمند هستند که همیشه روی آنتن باشند از این رو درصدند در جهت طرح چنین موضوعاتی وارد عمل شوند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مستقلین خاطرنشان کرد: مطمئن باشید باتوجه به وضعیت امروز کشور نمایندگان تصمیم درستی را اتخاذ خواهند کرد هرچند نمایندگانی که موافق و مخالف این طرح هستند مستقلا می‌توانند در این باره تصمیم بگیرند هرچند فضای امروز کشور قطعا برای طرح موضوعاتی چون طرح عدم کفایت مجلس مساعد و مناسب نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.