×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

photo 2019 02 17 16 54 57 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، نشست رئیس شورا، سرپرست شهرداری رشت و جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت با دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در شورای اسلامی رشت برگزار شد.

photo 2019 02 17 16 54 37 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

رئیس شورای اسلامی رشت: عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا

سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی رشت در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با اشاره به اهمیت مسائل ترافیکی در رشت به عنوان مرکز استان گیلان اظهار کرد: باوجود تلاش های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت این مجموعه میراث دار عقب ماندگی هایی از گذشته بوده و هرچند در سال های اخیر اقدامات زیادی برای کاهش مشکلات ترافیکی رشت صورت گرفته است.

photo 2019 02 17 16 54 51 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید بر اهمیت تراموا در رشت گفت: تراموا از گذشته به عنوان یک مطالبه در شهر توریستی رشت مطرح بوده و مردم چشم انتظار تغییری مناسب برای حل مشکل حمل و نقلی هستند.

photo 2019 02 17 16 54 35 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

علوی تاکید کرد: عزم مجموعه شورای اسلامی و شهرداری رشت برای راه اندازی تراموا جدی است و ان شاءالله با حمایت های وزارت کشور بتوانیم تراموا را در رشت راه اندازی کنیم.

 photo 2019 02 17 16 53 58 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

وی با اشاره به اینکه توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری رشت با همدلی و همراهی دو طرفه شورا و شهرداری شکل گرفت اضافه کرد: شهرداری با کمک و همراهی شورا توانست نسبت به تجهیز، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام کند.

photo 2019 02 17 16 54 27 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

رئیس شورای اسلامی رشت همچنین با اشاره به اجرای پروژه BRT در رشت بیان کرد: خطرات جانی که از نصب نرده ها ایجاد شد جبران ناپذیر بوده ولی به این معنا نیست که اصل پروژه BRT و خط ویژه اشتباه بوده است.

photo 2019 02 17 16 54 45 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور: مسیر تراموا ابتدا توسط اتوبوس آزمایش شود

پوریا محمدیان یزدی مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در این جلسه اظهار کرد: تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک رشت پس از ۳ سال بررسی با برگزاری جلسات سنگین در وزارت کشور مصوب شد.

 photo 2019 02 17 16 54 59 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

وی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل و نقل ترافیک رشت در سه افق تصویب شده است افزود: در طرح جامع مقرر شد کریدور شمال جنوبی به عنوان محور تراموا درنظر گرفته شود.

 photo 2019 02 17 16 55 09 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه گذشته ناوگان اتوبوسرانی رشت وضعیت مناسبی نداشت مطرح کرد: تنها چند دستگاه اتوبوس در رشت فعال بود ولی امروزه ۸۰ دستگاه اتوبوس به روز با سوخت های مناسب در رشت فعال است.

 photo 2019 02 17 16 55 06 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

محمدیان با اشاره به اینکه تعداد تاکسی های رشت بیش از ظرفیت آن است اضافه کرد: بسیاری از شهرها امروز به حمل نقل و تردد با دوچرخه پرداخته اند و این مبحث در رشت می بایست تقویت گردد.

وی اجرای پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت را الگویی موفق برای ایجاد پیاده راه برای سایر شهرها عنوان کرد و یادآور شد:  برای کاهش بار ترافیکی می بایست مسیرهای دسترسی، پارکینگ و … ایجاد شود.

photo 2019 02 17 16 54 40 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با اشاره به مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت اظهار کرد: این مرکز با حداقل امکانات راه اندازی شده و نوع قرارداد منعقد شده برای راه اندازی این مرکز با سرمایه گذار به صورت BOT می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

photo 2019 02 17 16 54 29 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

محمدیان با اشاره به اینکه ابتدا باید مسیر تراموا توسط اتوبوس آزمایش شده و بعد ارتقا یابد تصریح کرد: پروژه بی آرتی با عرض زیاد در رشت راه اندازی شد و اجرای نادرست یک سیاست اصل سیاست را زیر سوال می برد که اجرای پروژه بی آر تی بسیار اهمیت داشته است.

photo 2019 02 17 16 55 04 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

عضو شورای اسلامی رشت: امیدوارم بار دیگر قطار در رشت راه اندازی شود

اسماعیل حاجیپور عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گیلان مهد تمدن است گفت: گیلان مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد و اولین قطار کشور در رشت راه اندازی شد.

photo 2019 02 17 16 54 32 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بار دیگر قطار در رشت راه اندازی شود بیان کرد: انتظار ما از مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور این است که رشت مانند شهر خود نگاه کنند.

پیمان هاتفی نژاد مشاور پروژه تراموا در این جلسه نیز اظهار کرد: پروژه تراموا مناطق یک، دو، سه و پنج را درگیر خود می کند.وی عرض پیشنهادی برای محور تراموا را ۴۰ الی ۴۵ متر اعلام کرد و افزود: عرض مطالعه شده برای قطار ۶. ۲ متر است.

 photo 2019 02 17 16 54 42 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

مشاور پروژه تراموا تاکید کرد: طراحی تراموا با حداقل هزینه و حداکثر کیفیت انجام می شود و در حد توان از تولیدات داخلی استفاده خواهد شد.

photo 2019 02 17 16 54 54 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت
 k33 - عزم جدی شورا و شهرداری برای راه اندازی تراموا در رشت - تراموا در رشت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.