×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

احمد توکلی - اگر تحریم نبودیم و مردم مرفه بودند اف‌ای‌تی‌اف را نمی‌پذیرفتیم - احمد توکلی

احمد توکلی در برنامه در گفتگو با «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با در مورد بررسی FATF و با در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیچیدگی در ابعاد FATF را عامل به تعویق افتادن تصمیم گیری در مورد آن دانست و گفت: نتایج این تصمیم گیری بسیار مهم است به همین دلیل همه به دنبال اظهار نظر هستند. در جلسه اول، از نفراتی که نسبت به این موضوع اظهار نظر می‌کردند، ۱۸ نفر باقی مانده بودند که موکول به جلسه دیگری شد.

وی افزود: در عین حال در جلسه‌ای که دوباره تشکیل دادیم، عده‌ای می‌خواستند برای بار دوم نیز صحبت کنند و ثبت نام کردند و با وجود اینکه جلسه سه ساعت به طول انجامید، اما باز هم ۱۲ نفر باقی ماندند. در این جلسه رای گرفته شد مبنی بر اینکه بر کفایت مذاکرات قائل هستیم یا بحث را ادامه دهیم؛ ولی جلسه به کفایت مذاکرات رای نداد و با وجود این همه صحبت، اعضا به دنبال شنیدن حرف نویی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حساسیت این موضوع بر این است که شرایط با دشمنی‌ها، ناتوانایی‌ها و بی‌عرضگی‌های داخلی، بر مردم سخت شده و می‌خواهیم راهی که انتخاب می‌کنیم که این سختی را بیشتر نکند.

وی با بیان اینکه اعضای مجمع بر چند مورد دیدگاه مشترکی دارند، عنوان کرد: همه بر این قائل هستند که اگر ما هیچ مشکلی نداشتیم، در تحریم نبودیم، مردم ما مرفه بودند، در حوزه اشتغال و توزیع درآمد از وضعیت خوبی برخوردار بودیم، احتمالا FATF را نمی‌پذیرفتیم، چون اشکالاتی دارد که استقلال داخلی را از بین می برد.

توکلی ادامه داد: اشتراک دیگر این است که مردم در اثر سو مدیریت، ضعف تدبیر، شیوع فساد و همچنین فشار ظالمانه بیرونی، وضعشان خوب نیست و به وضعیت موجود معترض هستند. تصمیمی که ما می‌گیریم با توجه به این است که آیا به مردم فشاری اضافه می‌کند و یا خیر. اینجا بحث است که آیا پذیرفتن FATF مشکلات را کم می‌کند و یا نپذیرفتن آن و باید این را روشن کنیم و همچنان اعضای مجمع در حال اظهار نظر در این باره هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برجام و شانه خالی کردن آمریکا از آن و عدم اجرای تعهدات توسط اروپایی ها، متذکر شد: اکنون اروپا، اینستکس را معرفی کرده که به جای پول نفت به ما دارو و غذا می‌دهند و این تحقیر آمیز است؛ از طرفی در همین زمینه مباحث موشکی و حقوق بشر را هم مطرح می‌کنند و به دنبال بهانه‌های دیگر برای اعمال فشار بیشتر بر ما هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.