×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مجلس - نمایندگی مجلس بیش از ۳ دوره متوالی ممنوع شد/ پایان نمایندگی برای کوچکی نژاد، لاهوتی و خسته بند؟! - گیلان

به گزارش «بامردم» به نقل از خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که ۳ دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

حسین امیری خامکانی به عنوان طراح پیشنهادی در این خصوص عنوان کرد: همچنان که به دلیل گردش نخبگان، فرد در مورد ریاست جمهوری نمی‌توان بیش از دو دوره کاندیدا شود، پیشنهاد می‌شود که نمایندگان مجلس نیز پس از ۳ دوره متوالی نتوانند کاندیدا شوند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون عدم به کارگیری بازنشستگان که با هدف تجربه‌سازی، نخبه‌پروری و نیروسازی در مجلس تصویب و در جامعه استقبال شد، ما را به این نتیجه می‌رساند که برای مجلس هم همین اهداف در نظر گرفته شود.

شادمهر کاظم زاده در مخالفت با این پیشنهاد گفت: باید اجازه دهیم مردم خود انتخاب کنند که چه کسی را به عنوان نماینده به مجلس بفرستند.

محمدرضا تابش در موافقت با این پیشنهاد توضیح داد: اگرچه تجربه و تخصص در کار نمایندگی مجلس بسیار مهم است ولی ما که برای میدان دادن به جوانان قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کردیم، باید در قوه مقننه نیز چنین عزمی را جزم کنیم تا راه برای جوانان متخصص، شایسته و آگاه به علم روز باز شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مردم طالب ادامه خدمت فردی که ۳ دوره نماینده بوده، بودند، بعد از یک دوره استراحت وی، می‌توانند مجدداً به او رأی دهند.

بر اساس این گزارش دولت با این پیشنهاد موافقت و کمیسیون با این استدلال که این امر با قانون مغایرت دارد، نسبت به آن مخالفت کرد.

نمایندگان با ۱۳۴ رأی موافق، ۹۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه با این پیشنهاد موافقت کردند.

به گزارش گیل خبر، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و حسن خسته بند نماینده بندر انزلی از جمله نمایندگانی هستند که در حال حاضر سابقه سه دوره متوالی نمایندگی مجلس را دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.