×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

علیرضا بیرانوند - فیفا علیه علیرضا بیرانوند ؛ قوانین فیفا دست گلر پرسپولیس را بست! - علیرضا بیرانوند

صد و سی و سومین نشست عمومی سالیانه فیفا با حضور اینفانتینو، رئیس جهانی فدراسیون فوتبال (فیفا) و سایر اعضا برگزار شد که در این نشست در مورد اجرای قوانین بازی فوتبال تصمیمات جدیدی اتخاذ شد و یکی از آن‌ها این است که تغییری در قانون حرکت دروازه‌بانان در هنگام ضربه پنالتی لحاظ شده است که در این حالت نیاز است که یک پای دروازه‌بان روی خط باشد. این قانون سبب می‌شود تا کار گلر‌ها برای گرفتن پنالتی سخت‌تر و می‌تواند به ضرر دروازه بان ملی پوش باشگاه پرسپولیس ( علیرضا بیرانوند) باشد.

یکی از روش‌های علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش ایران و تمامی گلر‌ها این است که یک یا ۲ قدم جلوتر می‌آیند تا بتوانند زاویه را تنگ‌تر کنند و راحت‌تر پنالتی را در آغوش بگیرند که علیرضا بیرانوند از این روش در خیلی از بازی‌ها به ویژه مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و عمان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات اشاره کرد.

بیرانوند مقابل پرتغال پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد تا در فوتبال ایران تاریخ ساز شود و همچنین با واکنش زیبا مقابل ضربه احمد کانو، کاپیتان عمان، تیم ملی را در بازی نگه داشت تا با پیروزی مقابل این تیم به مرحله بعد برسد.

البته این دروازه بان توانمند نشان داده از هر محدودیتی پلی برای موفقیت جدید می سازد .

از قوانین دیگر که فیفا تصمیم به تغییر آن گرفته است، می‌توان به اینکه هیچ بازیکنی از تیم مهاجم اجازه حضور در دیواره دفاعی مدافعین را ندارد و بازیکنان مهاجم باید حداقل ۱متر از دیوار دفاعی فاصله داشته باشند، اشاره کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.