جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از دریای کاسپین دفاع کنید زیرا حمایت همه مردم شمال کشور را دارید
    14 اسفند 1397 - 9:19
    شناسه : 148894
    0

    شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی گیلان طی بیانیه ای در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان از مجمع نمایندگان گیلان خواست تا از دریای کاسپین حمایت کنند.

    پ
    پ

    خزر - از دریای کاسپین دفاع کنید زیرا حمایت همه مردم شمال کشور را دارید - دریای کاسپین

    در این نامه آمده است:

    مجمع محترم نمایندگان استان گیلان

    با سلام و احترام

    باستحضار میرساند خبر تصویب مبلغ 50 میلیارد ریال ردیف بودجه جهت مطالعه طرح شیرین سازی و انتقال آب دریای کاسپین به سمنان موجب نگرانی کنشگران محیط زیست استان شده است.

    این نگرانی در حالی بیشتر می شود که دولت محترم با شعار حمایت از محیط زیست بر روی کار آمده اما صراحتا با اتخاذ مواضع ضد طبیعت به پیکار با آن روی آورده است.

    همانگونه که مستحضرید مطالعات طرح انتقال آب به سمنان در سال 1394 نیز صورت پذیرفته بود که گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی موید آن است که شاخص اقتصادی نسبت فایده به هزینه (B/C) در این طرح ۰/۵۳ است. به این معنی که نیمی از هزینه های این پروژه زیان حاصل از عدم توجیه اقتصادی طرح است.

    لذا ضمن تشکر از اعلام مواضع برخی از نمایندگان محترم در طی بررسی لایحه بودجه سال 98 ، شبکه سازمان های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان انتظار دارد که کلیه نمایندگان استان نسبت به این طرح مخرب که موجب برهم خوردن توان منطقه و تهدیدی بر علیه پایداری و ثبات زیستی مردمان استان های شمالی خواهد بود مواضعی روشن ، شفاف و منطقی اتخاذ نموده و با همراه نمودن سایر نمایندگان مجلس از تصویب نهایی این پروژه که بر خلاف اصل صریح 50 قانون اساسی حیات نسل های امروز و فردا را با مخاطره مواجه می سازد جلوگیری بعمل آورند.

    بی شک حمایت تمامی دلسوختگان شمال کشور در تمامی مراحل پیگیری این طرح همراه و یاور شما خواهد بود

    با تجدید احترام
    شورای هماهنگی شبکه سازمان های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.