×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

155185862931641100 - مردم با هیچکس عقد اخوت نبسته اند - با مردم

کمیل محمدی:

اردیبهشت ماه ۹۶ ، هنگامه ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،گیلانیان علی رغم دیدن همه ی مشکلات و کاستی ها و عدم توجه ی برخی مسئولان عالی رتبه به کمتر توسعه یافتگی این استان زرخیز و به تعبیر دکتر روحانی فخر ایران با درک شرایط حساس تاریخی و هوشمندی از بین گزینه های موجود جز استان های پیشتاز در رای دادن به دکتر روحانی بودند. امید به آینده ای بهتر و برتر در کنار کارنامه ی موفق دولت در تصویب برجام و خارج کردن ایران اسلامی عزیز از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل ،تعامل سازنده با دنیا،بازگشت عقلانیت به سپهر سیاسی ایران، ایجاد فضای باز سیاسی،رونق شور و نشاط سیاسی و اجتماعی ،برداشتن گام های جدی در رفع حصر و … سبب اقبال ایرانیان به ویژه گیلانیان و اکثریت قاطع شهروندان لاهیجانی به دکتر روحانی در سال ۹۶ بود. رای قاطع شهروندان گیلانی به دکتر روحانی با وجود چالش های فراوان در حوزه های اقتصادی در گیلان مانند بالا بودن نرخ بیکاری، عدم رونق کسب و کار، کمبود زیرساخت های اشتغال زا مانند آزاد راه، مناطق ویژه ی اقتصادی ، تجاری و کشاورزی ، وجود بحران های زیست محیطی همچون انباشت زباله و شیرابه های مخرب ،خطر نابودی تالاب ها و آب بندان ها مسئولیت دولت را در قبال این شهروندان فهیم و مسئولیت پذیر دوچندان می نمود.مع الاسف با آغاز به کار دولت در دور دوم و معرفی کابینه به مجلس ،خروج آمریکا به رهبری ترامپ از برجام،افزایش نرخ تورم و تنگناهای معیشتی و اقتصادی، اوج گرفتن تحریم ها و عدم توفیق دولت در تحقق وعده های داده شده در کارزار انتخاباتی دفاع از عملکرد دولت برای بسیاری از مدافعان و همراهان سرسخت دولت سخت شد و آنان در دفاع از دولت به لکنت زبان افتادند یا سکوت کردند و عده ای محدود از رای به دکتر روحانی اظهار ندامت نمودند و از سویی دیگر فشار مخالفان دولت و دولت پنهان برای ناکارآمدی دولت افزایش یافت.

در چنین فضایی در نیمه اسفند ۹۷ که بسیاری گمان می بردند که محبوبیت دولت در حال افول است و دلواپسان و مخالفان قسم خورده ی مشی اصلاح طلبی و اعتدال و اصول گرایان معتدل از همه ی ابزار های مشروع و نامشروع خود برای کم رنگ کردن حضور مردم در استقبال از کاروان تدبیر و امید بهره می بردند فراهم آوردن اسباب میزبانی عمومی سخت و نفس گیر می نمود. اکنون پس از برگزاری دیدار عمومی ریاست محترم جمهور در روز پانزدهم اسفند نود و هفت در ورزشگاه تختی لاهیجان و استقبال کم نظیر یا به تعبیر برخی بی نظیر مردم شریف گیلان به ویژه شهرستان لاهیجان توجه به نکات ذیل ضروری به نظر می رسد:
‎۱- گیلانیان و شهروندان فرهنگی و میهمان دوست لاهیجان حرمت میهمان را پاس می دارند و بر مسیری که در سالیان پیش به ویژه از سال ۹۲ انتخاب کرده اند تاکید می کنند و از این مسیر بر نمی گردند حتی اگر برخی مسئولان از خویش و وعده هایشان عبور کرده باشند زیرا باور به اندیشه ی اصلاح طلبی،اعتدال ،عقلانیت،تدبیر و امید فارغ از مدعیان آن با جان و ذهن مردمان این سامان عجین شده است. یکی از پیام های این حضور پر شور این بود که بر عهد خود ایستاده ایم.
‎۲- حضور آحاد از طبقات ،اقشار و اصناف گوناگون به معنای نفی مشکلات،چالش ها و مشکلات معیشتی موجود نیست. یکی دیگر از پیام های حضور با شکوه مردم این بود که برای گذر از این چالش ها بیش از هر زمان دیگر نیازمند همدلی،هم زبانی و همگامی هستیم. مردم آمدند تا بگویند کارآمدی دولت محصول وحدت و به رسمیت شناختن و حمایت از دولت مستقر است و بر خلاف دلواپسان،کاسبان تحریم و سیاست زدگان در پی اختلاف و تفرقه در صفوف ملت نیستند و این حضور هشداری جدی برای کسانی است که در پی سیاه نمایی و درج اخبار ناقص و بریده از این حضور شکوهمند هستند.
‎۳- در زمانه ای که از هر سو آتش فتنه بر سرزمین ایران اسلامی در حال باریدن است این حضور چشمگیر فرصت مغتنمی است که باید همگان از آن بهره مند شوند. مردم شریف شهرستان لاهیجان باید طعم شیرین این حضور را بچشند و از فواید مادی و معنوی این حضور استفاده کنند شهروندان لاهیجانی از هیچ کس نمی پذیرند که در پیگیری مطالبات مردم کوتاهی بورزد یا با قلم و زبان خود با تمرکز و سوئ استفاده از برخی کاستی ها و ناراستی ها در پی مطامع سیاسی خود و عده ای معدود از دلواپسان و شکست خوردگان از ملت باشد.
‎۴- مردم حق دارند بپرسند محصول این حضور چه بود؟ علاوه بر فواید سیاسی و اجتماعی این حضور با شکوه که می تواند محمل مناسبی برای مطالبه گری مسئولان و نمایندگان از هیات دولت باشد و باید از این سرمایه اجتماعی و سیاسی به دست آمده به نحو مطلوب بهره ببرند و مردم این کوشش مجدانه و صادقانه ی آنان را به داوری خواهند نشست این سفر برای مردم شهرستان لاهیجان دارای فواید مالی زیر نیز بوده است:

الف- تصویب اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان به میزان پنجاه میلیارد ریال
‎ب-تصویب اعتبار برای تکمیل موزه ی چای لاهیجان به میزان بیست میلیارد ریال
‎ج-تصویب اعتبار برای تکمیل سالن تختی لاهیجان به میزان پنجاه میلیارد ریال
‎د- تصویب اعتبار برای تکمیل تاسیسات فاضلاب لاهیجان به میزان پنجاه میلیارد ریال
‎ه-تصویب اعتبار برای اجرای طرح های روستایی به میزان پنجاه میلیارد ریال
‎و-تصویب اعتباری به میزان چهارصد میلیارد ریال برای یک پروژه ویژه شهرستان به پیشنهاد شهرستان
‎ز- تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و اجرای آبیاری تحت فشار و بهسازی آب بندان ها
‎۵- همراهان دولت تدبیر و امید در شهرستان لاهیجان و استان گیلان یکبار دیگر از اعتبار و سرمایه ی اجتماعی خود برای به صحنه آوردن مردم حداکثر استفاده را کردند مسئولان و صاحب منصبان دولت تدبیر و امید باید بدانند که این مردم با هیچ مسئول یا کنشگر سیاسی و اجتماعی عقد اخوت نبسته اند مردم در پی در افکندن فردایی بهتر و برتر برای ایران اسلامی بر مسیر عقلانیت،تدبیر و امید هستند و چنانچه مسئولی،نماینده ای،فعال سیاسی و اجتماعی یا روزنامه نگار و خبرنگاری در فضای مجازی و حقیقی جانب اخلاق و ادب را نگه ندارد و به عقد ها و قراردادی که با مردم بسته است وفادار نماند دیر یا زود از چشم مردم می افتد.مردم بار دیگر در نیمه ی اسفند نشان دادند به مصداق « اوفوا بالعقود» بر قراردادهای نوشته و نانوشته ی خود وفادارند دیگران چطور؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.