جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اختلاف ما با شورای شهر اختلاف سلیقه است / عاشق سیاهکل هستم
    21 اسفند 1397 - 22:44
    شناسه : 149424
    0

    نشست خبری دکتر نیک بین شهردار سیاهکل با اصحاب رسانه عصر روز گذشته برگزار شد.

    پ
    پ

    photo news1 - اختلاف ما با شورای شهر اختلاف سلیقه است / عاشق سیاهکل هستم - با مردم

    هما گیلان نوشت: دکتر نیک بین شهردار سیاهکل در ابتدا گزارشی از برنامه های انجام شده و در حال انجام این شهرداری را بیان نمود.

    شهردار سیاهکل گفت: خط کشی خیابان های سطح شهر و رنگ آمیزی جداول خیابان ها باتوجه به نزدیک شدن عید در حال انجام می باشد.

    *فرآیند گلابگیری کاشان در ایام نوروز در شهر سیاهکل

    وی افزود: بنا بر توصیه استاندار بر توسعه بوم گردی و جذب گردشگر در سال گذشته یک کلبه ی سنتی در ورودی شهر احداث کردیم و اکنون نیز سازه ی کندویی نیز در کنار آن در حال احداث است و با رایزنی هایی که انجام گرفته است قرار است در ایام نوروز فرآیند گلابگیری کاشان که برای اولین بار در شهرستان سیاهکل انجام می شود را در نزدیک کلبه ی سنتی انجام دهیم که خود امری موثر در جذب گردشگر می باشد.

    دکتر نیک بین ضمن بیان  بهسازی سرویس بهداشتی و فرش موزائیک نیز در استخر پاشوران در حال انجام است اضافه نمود: تکمیل کردن فرایند شن ریزی و لوله گذاری جهت جمع آوری آب های سطحی که معضل بزرگی برای شهرستان محسوب می شد ازجمله اقدامات این شهرداری به حساب می آید.

    *رفع معضل آب گرفتگی از سمت میدان دیلمان

    وی تصریح  نمود: بحث آبگرفتگی در ورودی شهر از سمت میدان دیلمان یکی از معضلات اساسی شهر بود  که با لوله گذاری به سمت کانال -که این خود یک پروژه بزرگ و ماندگار برای شهر سیاهکل نیز می باشد-این معضل مرتفع گردید ضمن آنکه لوله گذاری آب های سطحی ازچهار راه سینما در حال انجام است که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدبرخوردار است که باعث تعریض خیابان اصلی شهر گردد.

    شهردار سیاهکل اظهار نمود: نصب چراغ روشنایی، کاشت درخت و فرش موزائیک در بلوار آل بویه دیگر اقدامات ما می باشد.

    وی خاطرنشان کرد: بلوار آل بویه چندسالی رها شده بود و فضایی برای پیاده رویی از ایستگاه دیلمان به سمت داخل شهر نداشت و نیز تاریک بود که در این زمینه تدابیری برای آن اندیشیده شد.

    دکتر نیک بین تصریح کرد: برای افزایش امنیت درون شهر در میدان ورودی شهر چند دوربین جهت رصد و پلاک خوان قرار دادیم که قبلا در ورودی وجود نداشت.

    وی بیان کرد: کاشت نهال چای درورودی شهر سیاهکل یکی از اقدامات خوبی این شهرداری است تا گردشگران  با این نماد که فعالیت اکثر کشاورزان استان گیلان وشهرستان سیاهکل است روبرو شوند.

    وی عنوان نمود: کاشت گل های فصلی را نیز جهت زیباسازی شهر در برنامه های خود قرار داده ایم و همچنین برگزاری جشنواره نوروزی به مدت ۶ روز در مجاورت استخر پاشوران با حضور هنرمندان استانی و کشوری در نظر گرفته ایم.

    وی بیان کرد: سعی بر این داریم تا امسال هم مثل سال گذشته  یکی از بزرگترین مجسمه های کاهی را در سیاهکل ساخته شود.

    *لاین شماره ۱ کمربندی خیام برای تردد آماده خواهد شد

    نیک بین با اشاره به اینکه سفره هفت سین در مجاورت استخر پاشوران همانند سال گذشته نصب خواهد شد اظهار نمود: در خصوص کمربندی خیام لاین شماره ۱ کمربندی خیام که یکی از آرزوهای مردم سیاهکل است درصورت مساعد بودن هوا برای تردد آماده خواهدشد.

    شهردار سیاهکل بیان داشت: تعدادی لایت بکس در حال ساخت داریم که از کشورهای سنگاپور و مالزی الهام گرفته شده اند و برای اولین بار در استان گیلان قرار است انجام شوند و این یک سوپرایز ویژه برای گردشگران و مسافران خواهد بود.

    06ya ایمان محمدپور نیک بین نششست خبری 3 - اختلاف ما با شورای شهر اختلاف سلیقه است / عاشق سیاهکل هستم - با مردم

    *محل اسکان مسافران در مجاورت استخر پاشوران

    وی گفت: نمایشگاه محصولات بومی و سنتی در وروی شهر برای شب عیداحداث میکنیم و همچنین مکان هایی برای نصب چادر و اسکان مسافران در مجاورت استخر پاشوران آماده کرده ایم.

    نیک بین عنوان کرد: تعویض سطل های زباله سطح شهر و نقاشی دیوار ادارات باتوجه به فعالیت هر اداره نیز جز اقدامات این شهرداری می باشد

    نیک بین در پاسخ به این سوال که شما در سال گذشته از راه اندازی  منطقه گردشگری  دردونطقه (فشتال واشکجهان پهلو)خبر داده بودید اما این مناطق  جزحوزه روستا هستندنه شهر گفت: بخش فشتال جز حریم شهر سیاهکل است و در نقشه طرح جامع که سال گذشته ابلاغ شد بخش زیادی از این منطقه که طرح هادی ندارد جز شهر محسوب میشود و هرگونه ساخت بنا و برنامه ریزی برعهده شهردار است.

    *اختلاف ما با شورای شهر اختلاف سلیقه است

    وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه رابطه مناسبی بین شما و شورای شهر برقرار نیست، آیا اقدامات شما به امضای شورای شهر می رسد، عنوان کرد: اعضای محترم شورا تمام همکاری لازم را با ما داشته اند و اگر اختلافی وجود داشته است اختلاف سلیقه و نظر بوده که خود نیز لازمه ی پیشرفت است.

    وی به پرداخت بخش اعظم بدهی های شهرداری اشاره نمود وگفت: خیلی از بدهی های ما تسویه شده است و هدف ما این نیست که برای شهرداری بدهی باقی بگذاریم ضمن آنکه کل بدهکاری ما از ۵ میلیارد تجاوز نمی کند .

    شهردار سیاهکل در خصوص این پرسش که آیا حضور انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در سیاهکل اعتباراتی برای پروژه های شهری اخذ شد گفت:چند موضوع از طریق فرماندار درمطرح شد که اکثرا مربوط به شهرستانمی باشد نه صرفا شهر سیاهکل اما تنها  یک مورد مربوط به حوزه شهر سیاهکل بود و آن هم  آب شرب سیاهکل است که به جهت نبود  مخزن ذخیره مناسب آب -که یکی از دغدغه های اصلی آب وفاضلاب شهری ومردم می باشد-مطرح گردید.

    نیک بین در مورد لغو قرارداد تبلیغاتی گفت: متاسفانه یکی از بزرگترین خیانت هایی که برای شهرسیاهکل انجام شده بود همین بحث تبلیغات بود که یک قرارداد ۱۰ ساله با سالی ۴ میلیون تومان بود که ما آن را لغو کردیم این قرار داد انحصاری بود وهیچکس حق تبلیغات گذاشتن  را نداشت.

    *بزرگترین مشکل شهرداری کمبود ماشین آتش نشانی

    وی به بخش آتش نشانی شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیاهکل با ۷-۸ شهر هم مرز است  و جنگل های وسیعی دارد اما فقط دارای  دو ایستگاه آتش نشانی می باشد یکی فعال  و دیگری بدلیل نبود نیرو و خودرو غیرفعال است و در سال گذشته با پیگیری های انجام شده یک خودروی آتش نشانی برای سیاهکل درنظرگرفته شده که ان اشاالله در اوایل سال آینده تحویل خواهیم گرفت.

    دکترنیک بین در مورد چالش و معضلات بزرگ شهر سیاهکل گفت: نداشتن محل های اقامتی مانند هتل و نبود رستوران های کافی (با توجه به پتانسیل های بالای گردشگری)،بافت فرسوده شهر، کمبود بودجه و کم بودن ارزش افزوده از جمله مشکلات این شهرمی باشد.

    وی در خصوص ارزش افزوده گفت: باید ارزش افزوده حاصل از کارخانه سیمان در دیلمان و سیاهکل هزینه شود چون به معابر و آسفالت این شهرستان  آسیب رسانده می شود ضمن آنکه  آلایندگی آن شامل این منطقه می باشد اما ارزش افزوده آن به استان میرود و بین همه شهرها تقسیم می شودکه این عادلانه نیست.

    وی در مورد علل عدم انجام سرمایه گذار اشکجهان پهلو اظهار نمود: از شرکت آتیه شهر سرمایه گذار جهت زدن پل معلق شیشه ای، زیپ لاین و سورتمه دعوت به عمل آمد و موافقت اولیه شد اما در ادامه راه با بعضی برخوردها، سرمایه گذار فرار را برقرار ترجیح داد.

    وی در خصوص به تاخیر افتادن پاساژ بلوک b گفت: قرارداد آن بسته شد اما در نحوه ی قرارداد اختلاف نظر وارد شد و مخالف بلند مرتبه سازی بودند و میگفتند نباید ساختمان بلند در سیاهکل ساخته بشود در صورتی که ما می خواستیم ۷ طبقه بسازیم و بنظر ما بلند مرتبه سازی نمادی برای شهرستان محسوب می شود.

    *استخرسید وارستان در طرح جامع جزو حوزه شهری نیست

    وی به استخر سیدوارستان اشاره کرد و اظهار نمود: استخر سیدوارستان متاسفانه در طرح جامع مربوط به شهرداری نمی شود و در طرح جامع از شهر خارج شد و کل اختیارات از ما سلب شده است.

    *اگربا مالکین زمین استخر به توافق نرسیم استخر پاشوران در محاق  قرار می گیرد

    وی در پایان نیز در مورد مشکلی که برای استخر پاشوران و خیابان شهید انصاری بوجود آمده بود گفت:  در گذشته  جهت احداث استخر،زمین مردم تصرف  شده بود بدون اینکه پولی پرداخت شود واین مشکلی بزرگی برای ما به حساب می آید و اگر ما به توافق نرسیم با معضل اساسی روبرو خواهیم شد و برای خیابان شهید انصاری چند صد میلیون جریمه شده ایم و در حال پرداخت هستیم این ها ضرر و زیان هایی مربوط به گذشته است که شورا و شهردار الان باید پرداخت کنند

    *من عاشق سیاهکل هستم

    شهردار سیاهکل در خصوص اینکه گفته می‌شود از شهرهای دیگر نیز پیشنهاد برای شهرداری داشته است نیز گفت: من عاشق شهر سیاهکل
    و مردمان خوبش هستم و دوست دارم در این شهر به کار خود ادامه دهم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.