شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان در انتخابات دوره یازدهم مجلس اجرایی نمی‌شود
    22 اسفند 1397 - 12:16
    شناسه : 149461
    0

    مهرداد لاهوتی در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد : از مجلس پنجم موضوع استانی شدن انتخابات از سوی وکلای ملت دنبال می‌شود و بعید است این بار نیز به نتیجه برسد.

    پ
    پ

    لاهوتی - ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان در انتخابات دوره یازدهم مجلس اجرایی نمی‌شود - انتخابات

    عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس نیز یک بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس است.

    ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس خلاف قانونی است

    وی افزود: علیرغم اینکه شخصا به استانی شدن انتخابات مجلس اعتقاد دارم، برای تحقق اصل استانی شدن موانع فراوانی وجود دارد اما امیدوارم به سرانجام برسد.

    لاهوتی ادامه داد: از آنجایی که لایحه جامع انتخابات اعلام وصول شده، باید طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات با این لایحه ادغام شده و مطابقت داشته باشند، اما این تغییرات در این مجلس ختم نمی‌شود.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس موافق هستم اما این موضوع خلاف قانون اساسی است، گفت: در قانون اساسی انتخاب بر عهده مردم است.

    انتخاب نماینده مجلس برعهده مردم است و نباید در انتخاب مردم ممنوعیت ایجاد کرد

    وی در خصوص اینکه قانون اساسی ترتیبات برگزاری انتخابات مجلس را بر عهده قانونگذار گذاشته است، افزود: موضوع ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس، جزء ترتیبات قانونگذاری نیست.

    لاهوتی اظهار کرد: هر دوره بیش از ۷۰ درصد نمایندگان رای نمی‌آورند و از راه یافتن به مجلس باز می‌مانند و این اختیار باید توسط مردم اجرا شود.

    ایجاد ممنوعیت برای نمایندگانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند، توجیه ندارد

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی همه کاندیداها در شرایط مساوی به رقابت می‌پردازند و آن هایی که چند دوره هم نماینده بوده‌اند اولویتی نسبت به دیگر کاندیداها ندارند، چرا باید ممنوعیت ایجاد کنیم برای کسی ۳ دوره نماینده مجلس بوده است؟

    سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند ایراد قانون اساسی دارد و شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کند، از طرف دیگر قطعا این قانون برای دوره یازدهم مجلس اجرا نمی‌شود.

    خانه ملت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.