سهم آموزش و پرورش گیلان از سفر رییس جمهور چه بود؟
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱ فروردین - ۱۳۹۸  
false
false

مهدیه صدیقی
آموزگار

هفته پیش، نیمه ی اسفندماه و همزمان با روز درختکاری استان گیلان میزبان کاروان تدبیر و امید بود. برگزاری نشست ها و دیدارهای گوناگون با مردم ، نخبگان ،کنشگران سیاسی و مدیران استان و اآغاز به کار ده ها پروژه در استان گیلان از برنامه های ریاست جمهور و هیات همراه بود.

در طول سفر و پس از آن نقدهای گوناگون و مطالبات متعددی در فضای مجازی و حقیقی مطرح شد پرسش این است سهم آموزش و پرورش استان از این سفر چه بود؟

یادمان نرفته است که دکتر روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ با طرح شعارها و برنامه های متعددی برای برون رفت آموزش و پرورش از چالش های مدیریتی، اقتصادی، آموزشی و پرورشی توانست رای قاطبه ی جامعه ی معلمان و فرهنگیان را کسب نماید اما آنچه که امروز در عرصه ملی و به ویژه استان گیلان در حوزه ی آموزش و پرورش مشاهده می کنیم حاکی از این است که نبض آموزش و ‌پرورش خوب نمی زند آقای رئیس جمهور حال آموزش و پرورش خوب نیست.

کسری هزاران میلیارد تومانی در هزینه های سالانه، کمبود نیروی انسانی ماهر،کمبود فضای آموزشی و پرورشی و رفاهی،عدم پرداخت حق التدریس و اضافه کار معلمان ، نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس ،خطر تعطیلی بیشتر مراکز رفاهی و خانه های معلم در آستانه ی نوروز،وجود مدیران سیاست زده، وارادات نیروهای ناکارآمد و ناآشنا با فرآیندهای آموزشی و پرورشی از سازمان های دیگر و … تنها نمونه های کوچکی از برخی ناکارآمدی های مدیریتی در سطح ملی است.

اما در سطح استان گیلان پرسش ها این است
۱- سهم آموزش و پرورش استان گیلان از پروژه های افتتاحی در سفر اخیر ریاست جمهوری چه بود؟
۲-علت غیبت مدیر ارشد آموزش و پرورش استان در جلسات دیدار با ریاست جمهوری به ویژه جلسه ی شورای اداری چیست؟
۳- استاندار ریاست شورای آموزش و پرورش استان را به عهده دارد تاکنون چند جلسه ی شورای آموزش و پرورش در استان برگزار شد؟
۴- سهم آموزش و پرورش استان از بودجه های تخصیص یافته در سفر اخیر چقدر است؟
۵- مدیر ارشد آموزش و پرورش استان برای استفاده از فرصت ها و ظرفیت های فراهم آمده در سفر کاروان تدبیر و امید چه اقداماتی انجام داده است؟
و …

برای توسعه همه جانبه و پایدار نیازمند توسعه ی همه ی نهاد های اجتماعی هستیم تجربه کشورهای توسعه یافته حکایت از آن دارد که توسعه ی همه جانبه و پایدار در گرو توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش است باور داریم که مدیران ارشد کشور و استان به آموزش و پرورش نگاه لشگر سیاهی ندارند این هنر مدیران ارشد این وزارتخانه است که از ظرفیت نیروی انسانی و دارایی های کم نظیر بالقوه ی آن استفاده کنند چیزی که کمتر در مقام عمل دیده می شود که گفته اند دوصد گفته چون نیم کردار نیست.


پایگاه خبری تحلیلی با مردم : انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.


true