×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

ارتش امریکا - ربات ها به ارتش آمریکا ملحق می شوند -

با اشاره به اطلاعات منتشر شده در سایت “دفنس نیوز”، ارتش آمریکا قراردادی را با شرکت QinetiQ North America جهت تولید و عرضه روبات های سیار امضا نموده است.

نیروهای مسلح ایالات متحده به زودی مینی ربات ها را جهت انجام خدمات دریافت خواهند کرد.

قرارداد اول برای عرضه مینی ربات ها به میزان ۱۵۲ میلیون دلار امضا شده است. تعداد دقیق ربات های هنوز مشخص نیست، اما مشخص شده است که تا ۴۰۰ میلیون دلار می تواند برای این پروژه هزینه نمود، در این صورت تعداد ربات های عرضه شده تقریبا سه هزار قطعه خواهد بود.

در این میان هنوز مدل ربات نیز مشخص نشده است. در ازمایش های انجام شده تا کنون دو ربات “دراگون رانر” در دو نوع دراگون رانر ۱۰ و دراگون رانر ۲۰ به وزن ۵ تا ۹ کیلوگرم در ارتش امریکا مورد استفاده قرار گرفته بود.

هر دو ربات ها به پلت فرم ردیابی مجهز شده اند که به این ربات ها می توان تجهیزاتی نصب کرد که بتوانند بر روی پله ها حرکت کند.

قرار است این ربات های سیار را در ارتش ایالات متحده برای بازرسی در ساختمان ها و تعیین موقعیت های دشمن، و همچنین ساختمان های بررسی یا جاده ها برای یافتن وسایل انفجاری استفاده شود.
گفتنی است، پیش از این در خبر ها آمده بود که سی ان ان در گزارشی اعلام نموده بود که آمریکا می ترسد که روسیه در زمینه هوش مصنوعی و

ربات ها به دلیل توسعه تکنولوژیکی در روسیه و چین به آنها ببازد.
زاکاری کوهن در مقاله ای در سایت سی ان ان نوشت: ارتش روسیه در حال توسعه روبات ها، سیستم های نابود کننده هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز است که می توانند داده های رادار را تجزیه و تحلیل کند و تصمیم بگیرند که در چه سرعت و ارتفاع و مسیر پروازی حرکت کند. در عین حال، در چین توسعه و کاربرد این فناوریها وظیفه اولویتی برنامه دولت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.