×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

احمدی - هدف گذاری برای ایجاد 26 هزار شغل در استان گیلان - اشتغال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ سید محمد احمدی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و نیز ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: مبلغ 251 میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت شده است که باتوجه به اعتبار 410 میلیارد تومانی برای سال جدید نیازمند جدیت و اهتمام بیشتری در این بخش هستیم.

وی بر ضرورت جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی تأکید و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید در معرفی طرح ها منتهی شدن به شغل را محور اصلی کار خود قرار دهند و نظارت ها در این بخش طی سال 98 تشدید می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به اعتبار 123 میلیارد تومانی در جهت اشتغالزایی افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی اظهار داشت: تسهیلات خرد همچون مشاغل خانگی می تواند خودکفایی بسیاری از افراد تحت پوشش و اشتغالزایی آنان را به دنبال داشته باشد.

وی به ظرفیت های موجود در جهت اشتغالزایی از طریق اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 97 کل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش‌‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی از اهداف این بخش از بودجه است که منابع بسیاری به صورت ملی و استانی در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهد.

15 - هدف گذاری برای ایجاد 26 هزار شغل در استان گیلان - اشتغال

سید محمد احمدی منابع ایجاد اشتغال گسترده و مولد در گیلان را شامل ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌‌های سرمایه‌‌ای و یارانه سود تسهیلات عنوان کرد و گفت: سهم گیلان به صورت ملی هزار و 357 میلیارد تومان و به صورت استانی 56 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این منابع با تشخیص شورای برنامه ریزی استان به محورهای توسعه و پیشرفت گیلان که بسترهای ایجاد شغل را دارد اختصاص پیدا می کند افزود: در مسیر اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 97 برای اشتغالزایی 26 هزار نفر در گیلان هدف گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح مشارکت جدی بانک ها را می طلبد گفت: باید در این مسیر بسیار پرتحرک تر از پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و رونق تولید عمل کنیم تا شاهد پویایی بخش اشتغال باشیم.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش از سوی دستگاه های اجرایی مختلف و بانک های عامل درخصوص آخرین وضعیت عملکرد تسهیلات حمایت از توسعه و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر و نیز رونق تولید، اجرای طرح پایلوت ساماندهی مشاغل غیررسمی چندمنظوره در استان گیلان بررسی و به مشکلات 10 واحد تولیدی نیز رسیدگی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.